همشهری آنلاین: تیم بایر لورکوزن، در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها نیز نتوانست از پس حریف قدرتمند اسپانیایی خود برآید و متحمل شکستی سنگین شد.

شامگاه چهارشنبه (17 اسفند) دو دیدار برگشت دیگر در چارچوب پیکارهای دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد.

تیم بایر لورکوزن که در دیدار رفت در خانه‌ خود با نتیجه ۳ بر 1 از اف ث بارسلونا شکست خورده بود، در ماموریت ناممکن خود در زمین حریف ناکامی‌ای بس تلخ‌تر را تجربه کرد.

شاگردان پپ گورادیولا، با نتیجه ۷ بر 1 لورکوزن را درهم‌کوبیدند و به خانه فرستادند. ستاره‌ بی‌چون و چرای این دیدار، لیونل مسی بود که عنوان بهترین فوتبالیست جهان را یدک می‌کشد.

مسی به تنهایی ۵ گل از ۷ گل تیمش را (در دقایق ۲۵، ۴۲، ۴۹، ۵۹ و ۸۵) به ثمر رساند و نه تنها سهمی مهم در پیروزی چشمگیر بارسلونا داشت، بلکه خود نیز رکوردی تازه به جای گذاشت. در تاریخ این رقابت‌ها، هیچ بازیکنی موفق نشده بود در طول یک بازی ۵ گل وارد دروازه‌ حریف کند.

دو گل دیگر بارسلونا را نیز "تِلو" در دقایق (۵۵ و ۶۲) به ثمر رساند. تک گل بایر لورکوزن توسط کریم بالعربی لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان به ثمر رسید.

قبرسی‌های شگفتی‌ساز

در دیگر دیدار برگشت چهارشنبه شب، تیم قبرسی نیکوزیا توانست شگفتی بیافریند و حریف فرانسوی خود، المپیک لیون را از گردونه‌ رقابت‌ها حذف کند.

به گزارش دویچه‌وله،‌ نیکوزیا که در دیدار رفت یک بر صفر از لیون شکست خورده بود، در دیدار برگشت توانست با تک‌گل گوستاوو ماندوکا در دقیقه ۹ بازی را به وقت اضافی و سپس به ضربات پنالتی بکشاند و در این ضربات، قهرمان فرانسه را شکست دهد.

 

کد خبر 163114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز