مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

گردهمایی خانواده بزرگ مؤسسه همشهری به مناسبت آغاز بیستمین سالگرد انتشار روزنامه همشهری برگزار شد.

[جشن همشهری

در این مراسم که شامگاه پنجشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد انجام شد، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده بزرگ همشهری، این مجموعه را مایه مباهات و افتخار شهرداری تهران و کشور دانست. شهردار تهران با بیان اینکه انتظارات از روزنامه و مؤسسه همشهری به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه مطبوعات مکتوب در خاورمیانه بسیار بالاست، گفت: مهم‌ترین رسالت مؤسسه همشهری باید آگاهی‌بخشی به مردم درخصوص حقوق و تکالیف آنان در جامعه باشد.

قالیباف در تشریح دیگر رسالت مهم مؤسسه همشهری اظهار داشت: رسانه به‌عنوان نماینده افکار عمومی باید دیده‌بانی دقیقی از مسائل جامعه داشته باشد و نقاط ضعف و قوت را بخوبی ببیند و منصفانه و عاقلانه به نقد بکشد تا با پیش‌بینی چالش‌ها و خطرات پیش رو، جامعه و مدیران را از این چالش‌های احتمالی به سلامت گذر دهد. وی با بیان اینکه این توقع از مؤسسه همشهری و روزنامه همشهری به‌عنوان پرخواننده‌ترین روزنامه فارسی‌زبان دوچندان است افزود: همشهری در عمل به این رسالت باید مدیریت شهری و شهرداری را در اولویت اول خود قرار دهد.

شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: ما هرگز توقع نداریم که همشهری به بولتن شهرداری تهران تبدیل شود بلکه انتظار داریم کیسه نقد همشهری ابتدا به تن شهرداری بخورد. قالیباف با اشاره به‌وجود بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی در مجموعه شهرداری تهران، گفت: ما نیازمند هم‌افزایی در مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران هستیم تا چنانچه فردی از بیرون به فعالیت این مجموعه‌ها می‌نگرد، شاهد عقلانیت، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی این مجموعه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه برای نیل به این مقصود باید 3 ویژگی در مؤسسه همشهری تقویت شود، نخستین ویژگی را وجود هویت انقلابی دانست و تصریح کرد: باید به موضوع هویت در روزنامه همشهری توجه ویژه صورت گیرد و جهت‌گیری روشن و مشخصی در این خصوص وجود داشته باشد تا هویت دینی، ملی و انقلابی در همه محصولات همشهری به چشم بخورد و اثرگذاری آن قابل مشاهده باشد. قالیباف ویژگی دیگر مجموعه همشهری را توجه به سبک زندگی جامعه ایرانی و تاثیر‌گذاری در تمام ابعاد فرهنگی و رفتاری مردم دانست و گفت: ترویج سبک زندگی و فرهنگ اصیل دینی و ملی ما باید در تمام زیرمجموعه‌های مؤسسه همشهری، اعم از روزنامه، ضمائم و مجلات و سایر انتشارات آن و نیز در هر شماره آنها دیده شود.

شهردار تهران سومین ویژگی‌ای که همشهری باید به آن توجه داشته باشد را «مدیریت تغییرات فرهنگی» دانست و آن را یکی از فرصت‌ها و در عین حال تهدید‌های امروز جامعه برشمرد. وی با بیان اینکه مؤسسه همشهری از لحاظ کمی توسعه بسیار مناسبی داشته، اولویت مدیران مؤسسه را در سال آینده توسعه کیفی محصولات مؤسسه همشهری عنوان کرد.پیش از قالیباف، ایازی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه همشهری در سخنانی از زحمات و حمایت‌های شهردار تهران از این مؤسسه تقدیر و تشکر کرد. در ادامه نیز با حضور دکتر قالیباف (شهردار تهران)، سید محمدهادی ایازی، (رئیس هیأت مدیره مؤسسه همشهری) و مهدی ذاکری (مدیرعامل مؤسسه همشهری) از جانبازان، ایثارگران و آزادگان مؤسسه از جمله خانواده شهید کربلایی‌احمد که در سانحه هوایی C-130 به فیض شهادت نایل شد، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است در گردهمایی باشکوه خانواده همشهری، محسن اسماعیلی عضو محترم شورای نگهبان، اعضای هیأت مدیره مؤسسه همشهری، علیرضا دبیر (عضو شورای شهر تهران) و بیش از 1200تن از خبرنگاران، عکاسان، عوامل فنی و پرسنل بخش‌های مختلف این مؤسسه به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند.

کد خبر 163108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز