پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نحوه تامین یارانه اسفند، اعمال تغییرات جدید در عرضه گازوئیل، احتمال لغو مجوز یک بانک خصوصی، ورود گوشت منجمد به بازار و تعییت قیمت موز، افزایش قیمت نفت ایران و توزیع اسکناس نو شب عید؛ از مهم ترین اخبار اقتصادی امروز بود.

money

به گزارش خبرنگار مهر، گفته می‌شود کمیته پنج نفره ارزی ( متشکل از سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصطفی محمد نجار وزیر کشور، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی ) با فشار برخی مقامات ارشد اجرایی در پی تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی اسفندماه هستند.

در پی انتشار گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری مهر مبنی بر پول دریافتی از بانک ها با عنوان مابه‌التفاوت ارز دریافتی، برخی رسانه‌ها ضمن تائید رسمی این خبر، در عین حال اعلام کرده اند که فعلا پولی بابت این موضوع از بانکها گرفته نشده است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از احتمال لغو مجوز فعالیت یک بانک خصوصی به دلیل دورزدن قانون و همچنین اختلال در فعالیت‌های بانکی خبر داد.

خریداران آسیایی در حالی برای هر بشکه نفت خام سبک ایران بیش از 123 دلار و 81 سنت پرداخت کرده‌اند که قیمت نفت سبک ایران حدود 1.49 دلار بالاتر از نفت برنت دریای شمال در بازارهای آسیایی معامله شده است.

همزمان با صدور دستور عرضه سهمیه گازوئیل منطقه‌ای در اکثر استان‌های کشور، اعمال تغییرات جدید در سهمیه گازوئیل خودروها در دستور کار دولت قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس به آئین نامه ‌سرمایه‌گذاری بانک های دولتی در سهام بنگاه‌های اقتصادی که توسط بانک مرکزی به دولت ارسال شد، واکنش نشان داد.

ستاد تنظیم بازار برای تامین موز مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال مصوب کرد تا سقف قیمتی موز مرغوب درجه یک برای مصرف‌کنندگان 1550 تومان تعیین شود.

عضو ستاد تنظیم بازار از ورود 10 تا 15 هزار تن گوشت منجمد به بازار خبرداد و گفت: سازمان دامپزشکی، تاریخ مصرف تمامی گوشت‌های منجمد وارداتی را کنترل می‌کند و مردم با خیال راحت به مصرف آن بپردازند.

با اینکه کمتر از 9 روز کاری تا پایان سال باقی مانده، کارفرمایان به دنبال توقف و عدم افزایش مزد سال آینده بوده اما کارگران با تدوین برنامه‌هایی در پی افزایش مزد 91 علاوه بر آن جبران کسری سالجاری هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آبفای کشور از اجرای طرح 5 هزار میلیارد ریالی برای یکسان سازی کیفیت آب پایتخت خبر داد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی دولت، توزیع سیب و پرتقال با نرخ مصوب از روز شنبه 20 اسفندماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه ضوابط کنسلی پروازهای چارتری همچون سایر بلیت‎های عادی است، گفت: آژانس‌ها به بهانه چارتر بودن یک پرواز حق ندارند مبلغ کنسلی بلیت را نپردازند.

با دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اسکناس نو برای تامین نیازهای مردم از امروز چهارشنبه در 60 شعبه بانکی توزیع شده است. براساس اعلام این بانک، قرار است تا پایان اسفندماه 350 میلیارد ریال اسکناس نو بین مردم توزیع شود.

کد خبر 163020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز