همشهری آنلاین: ولید المعلم وزیر خارجه و مهاجرین سوریه روز چهارشنبه تاکید کرد که دمشق از طرح شش بندی چین برای حل بحران کنونی سوریه استقبال می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وی در دیدار با لی هوا شین فرستاده چین به سوریه خاطر نشان کرد که این کشور آماده همکاری مثبت برای اجرای این طرح است.

فرستاده چین به سوریه در این دیدار پیام  یانگ جیه چی وزیر خارجه چین را به همتای سوری وی تسلیم کرد.

وزیر خارجه و مهاجرین سوریه همچنین از مواضع ثابت چین در محافل بین المللی در ارتباط با بحران اخیر سوریه تقدیر و تشکر کرد.

منابع دیپلماتیک در دمشق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سوریه با اعلام خبر سفر فرستاده چین به دمشق افزودند که سفر وی به سوریه به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و طی آن طرحی شامل 6 بند از سوی چین به مسئولان دولت سوریه در ارتباط با بحران اخیر این کشور ارایه خواهد شد که اولین بند آن توقف فوری خشونت ها از سوی تمام طرف ها و نشستن بر سر میز گفت و گو خواهد بود .

فرستاده چین در این سفر همچنین با برخی از رهبران گروه های مخالف و معارض دولت سوریه در داخل این کشور چون هیات هماهنگی ملی برای تغییر دمکراتیک ، جریان سازندگی دولت سوریه و جبهه مردمی برای تغییر و آزادی' در ارتباط با طرح جدید چین دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

در همین حال جریان سازندگی دولت سوریه در بیانیه ای که یک نسخه آن به دفتر ایرنا در دمشق ارسال شد از این طرح چین استقبال و آن را به عنوان طرحی مناسب برای حل بحران در سوریه اعلام کرد.

همچنین این جریان از سفر فرستاده چین به سوریه نیز استقبال و ابراز امیدواری کرد که دولت سوریه نیز به این طرح پاسخ مثبت دهد.

فرستاده چین به سوریه شب گذشته نیز در دیدار با احمد عرنوس معاون وزیر خارجه و مهاجرین سوریه تاکید کرد که پکن با هرگونه مداخله خارجی در این کشور مخالف است.

وی تاکید کرد که گفت و گو میان طرف های مختلف تنها راه خروج سوریه از بحران کنونی است .

فرستاده چین همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت ملی سوریه ، تمامیت ارضی آن و وحدت ملی در این کشور تاکید کرد.

شین پیشتر سفیر چین در سوریه بوده است و در سال 2011 ماموریت وی در این کشور پایان یافت.

کد خبر 162984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز