همشهری آنلاین: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح سؤال از رئیس‌جمهور یکشنبه هفته آینده 21 اسفندماه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضای هیئت رئیسه مجلس پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه زمان‌بندی بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تأکید هیئت رئیسه بر بررسی این طرح در روز یکشنبه هفته آینده 21 اسفندماه است اما اگر رئیس‌جمهور فرصت یا آمادگی برای حضور در این روز در جلسه علنی را نداشته باشد مجلس می‌تواند بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور را به روز سه‌شنبه موکول کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بر همین اساس از مأموریت این هیئت به محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس برای هماهنگی زمان قطعی بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی خبر داد و تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد از اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی، رئیس‌جمهور مؤظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه در مجلس برای پاسخگوی به سؤالات نمایندگان حاضر شود، اما معمولاً رویه به این صورت بوده که وقتی زمانی را مشخص می‌کردند و به تعطیلی می‌خورد، تعطیلات را از زمان در نظر گرفته شده، کم می‌کردند.

وی اضافه کرد: تأکید هیئت رئیسه بر بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در روز یکشنبه‌ هفته آینده 21 اسفندماه است اما اگر آقای احمدی‌نژاد آمادگی حضور در این روز در مجلس را نداشته باشد، رسیدگی به این طرح به روز سه‌شنبه موکول می‌شود.

محسن کوهکن در خاتمه متذکر شد: در جلسه عصر امروز هیئت رئیسه، همچنین زمان‌بندی بررسی لایحه بودجه ۹۱ در مجلس را نیز مورد رسیدگی قرار دادیم و احتمالاً کمیسیون تلفیق، جلسات خود را از هفته آینده آغاز می‌کند.

محمدحسین فرهنگی عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس نیز به فارس در خصوص جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضای این هیئت، گفت: در این جلسه زمان بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به انقضای مهلت یک ماهه رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه علنی، هفته آینده بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس انجام می‌شود.

فرهنگی بر همین اساس یادآور شد: در این جلسه، در خصوص زمان‌بندی رسیدگی به لایحه بودجه ۱۳۹۱ نیز مباحثی مطرح و مقرر شد، وکلای ملت تا آخر هفته جاری پیشنهادات خودشان را درباره این لایحه ارائه دهند و هفته آینده نیز کمیسیون‌های تخصصی، گزارش‌شان را نهایی کرده و برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق تحویل دهند و عملاً کمیسیون تلفیق نیز از هفته آینده جلسات خود را آغاز می‌کند اما رسیدگی به لایحه بودجه ۹۱ به بعد از تعطیلات عید نوروز موکول می‌شود.

کد خبر 162859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز