همشهری آنلاین: شهردار منطقه شش تهران با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران در حوزه تئاتر، خواستار حمایت جدی سایر دستگاههای متولی حوزه فرهنگ و هنر در بحث افزایش زیرساختهای تئاتری شد.

به گزارش همشهری آنلاین، فخرالدین سلیمانی راد، درباره ضرورت تاسیس سالن تئاتر در شهر تهران گفت: با توجه به ضرورت احساس شده از سوی شهردار تهران و مشاورین هنری ایشان و ارتباط با افراد فعال در حوزه تئاتر، ایشان قول دادند سرانه مربوط به این مسئاله را به حد مطلوب برسانند و از آن زمان کار ویژه بر روی چند فضا شروع شد.

وی با اشاره به راه اندازی تماشاخانه ایرانشهر افزود: در بوستان خانه هنرمندان مجموعه خوبی در قالب دو سالن بزرگ تاسیس شد و اکنون فرهنگسرای خاوران با یک سالن بزرگ حرفه‌ای تئاتر، مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند؛ همچنین مجموعه هنرهای آیینی نیز آماده بهره برداری است.

شهردار منطقه شش تهران چنین اقداماتی را بیانگر حساسیت شهرداری تهران به این حرفه و جایگاه این هنر غنی در فعالیتهای شهرداری دانست و ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن هرچه سریعتر این پروژه‌ها، در اختیار هنرمندان این حرفه و شهروندان قرار داده شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت سایر دستگاههای متولی در حوزه فرهنگ و هنر از این اقدام تصریح کرد: یک دست صدا ندارد و هر چه دوستان جدی تر وارد عمل شوند، نتیجه بهتری خواهد داشت.

همچنین برخی موقعیت‌ها وجود دارد که در صورت هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت با یکدیگر، به نتیجه خواهیم رسید.

سلیمانی‌راد با اشاره به مشکل سالنهای تئاتری قدیمی در نبود پارکینگ مناسب اضافه کرد: پارکینگ نقطه ضعف همه پروژه‌های سطح شهر تهران است؛ اما ساختمانهای جدیدی مانند هنرهای آیینی و یا فرهنگسرای خاوران دارای پارکینگ مناسب هستند.

وی همچنین افزود: اگرچه پارکینگ به عنوان یک معضل مطرح است اما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در ساختمانهای جدید مشکلی نداشه باشیم و نیز بتوانیم بخش خصوصی را نیز در این حوزه به کار بگیریم.

 

کد خبر 162519

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز