همشهری آنلاین: سازمان آزادی‌بخش فلسطین قصد دارد با ارسال نامه‌ای به مسئولان رژیم صهیونیستی شروط رهبران فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات صلح را اعلام کند.

مذاکره فلسطین اسرائیل

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، مسئولان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، قصد دارند طی چند روز آینده نامه‌ای را به مسئولان رژیم صهیونیستی ارائه کنند که در آن شروط رهبران فلسطینی برای ازسرگیری مذاکرات صلح اعلام شده است.

 در این نامه که پیش‌بینی می‌شود پس از اطلاع مسئولان آمریکا از سوی ناصر جودة، وزیر امور خارجه اردن به مسئولان رژیم صهیونیستی ارائه شود، آمده است که شرط‌های رهبران فلسطینی برای ازسرگیری روند صلح میان دو طرف و بازگشت به میز مذاکره عبارت است از موافقت اسرائیل با راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای 1967، امکان تبادل اراضی باارزش برابر و پایان دادن شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی به ویژه بیت‌المقدس شرقی.

 در این نامه که به دو زبان انگلیسی و عربی نوشته شده، ضمن اشاره به تجربیات روند مذاکرات صلح در دوره‌های قبل، آزادی فلسطینی‌های بازداشت‌ شده به ویژه کسانی که پیش از سال 1994 دستگیر شده‌اند، لغو همه تصمیماتی که اسرائیل از سال 2000 تاکنون اتخاذ کرده است و نیز احترام به تمامی توافقنامه‌های امضا شده میان دو طرف از دیگر شروط رهبران فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات اعلام شده است.

 دو طرف فلسطین و رژیم صهیونیستی پیشتر در امان، پایتخت اردن مذاکراتی را با هدف ازسرگیری مذاکرات صلح آغاز کردند که این مذاکرات به خاطر مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با قبول پیش‌شرط‌های رهبران فلسطینی برای ازسرگیری مذاکرات به شکست انجامید.

کد خبر 162482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز