شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای بنزینی گفت: باید با یک تصمیم از ورود موتورسیکلتها به مرکز شهر جلوگیری کنیم زیرا موتورسیکلت چهره زشتی از پایتخت به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در مراسم ورود 75 اتوبوس دو کابین، نوسازی ناوگان مینی بوسرانی، افتتاح سامانه مسیریاب و افتتاح دستگاه شبیه ساز با بیان اینکه از حضور بی‌نظیر مردم در عرصه انتخابات باید تقدیر کنیم ، گفت: مردم شریف و همیشه در صحنه ما حضور بی‌نظیری در عرصه انتخابات داشتند که باید از آنها تقدیر کنیم .

 وی در ادامه با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی موضوعی نیست که تنها در حوزه شهرداری تهران باشد و سازمان‌ها و نهادهای متعددی در این عرصه نقش دارند گفت: توسعه حمل و نقل عمومی بهترین و مهمترین اقدامی است که می‌توانیم برای رفع چالشهای شهر از جمله ترافیک، آلودگی صوتی و آلودگی هوا اجرا کنیم که تحقق این مهم نیاز به همکاری و مشارکت همگانی دارد.

 شهردارتهران ادامه داد: ما نمی‌گوییم که برخی موضوعات مانند اعمال محدوده زوج و فرد، طرح ترافیک، افزایش قیمت بنزین و... هیچ تاثیری ندارد اما این کارها جنبه سلبی دارد و بعد اثر گذاری شان بسیار کم است در مقابل حمل و نقل عمومی رویکردی ایجابی است و تاثیر گذاری عمیق دارد و در مجموع مردم همچنین رویکردهایی را می‌پسندند.

 وی در ادامه گفت: حداقل چهار سال است که بحث نوسازی مینی‌بوسهای فرسوده مطرح است، من هنوز حادثه تلخ سرویس مدرسه در ولنجک را فراموش نکردم و نباید بی‌توجه باشیم که خودروهای فرسوده ضمن تولید آلایندگی ایمنی شهروندان را نیز از بین می‌برد .

 قالیباف افزود: خوشبختانه با همکاری سازمان نوسازی خودروها و سازمان محیط زیست و شهرداری مقرر شد که مینی‌بوسهای شهرداری مورد نوسازی قرار گیرند که امیدواریم سال آینده بتوانیم تمام مینی‌بوسهای فرسوده را از رده خارج کنیم .

 شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ساماندهی موتورسیکلتها که لجام گسیخته به خصوص در مرکز شهر تردد دارند یکی از اقدامات مهم در زمینه کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ارتقای ایمنی شهروندان است، گفت: ما در شهر شاهد تردد موتورسیکلت‌هایی هستیم که با ارتفاع دو متر و وزن 300 کیلو بار جابه جا می‌کنند حال آنکه با همین وضعیت نیز دو سرنشین هستند، سبقت می‌گیرند و خلاف جهت نیز تردد می کنند.

 قالیباف اظهار کرد: موتورسیکلتها که لجام گسیخته و بی‌توجه به قانون در شهر تردد می‌کنند چهره بسیار زشتی را از تهران به نمایش گذاشته‌اند و یکی از مهمترین اقداماتی که باید همه دست به دست هم دهیم تا آن را محقق کنیم جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای بنزینی است.

 قالیباف تاکید کرد: باید با یک تصمیم از ورود موتورسیکلتها به مرکز شهر جلوگیری کنیم و برای ساماندهی تردد موتورسیکلتها باید سازمان محیط زسیت، راهنمایی و رانندگی و همه سازمانهای مسئول دست به دست هم دهند.

 شهردار تهران در پایان تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، مهمترین، کوتاهترین، مقرون به صرفه‌ترین و بهترین راهکار برای حل معضل ترافیک آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهر است.

کد خبر 162453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز