گروه اجتماعی: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تا سقف 200 هزار تومان برای 2 ماه پایان سال جاری از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

بنابراین گزارش روز گذشته نمایندگان مجلس لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 85 کل کشور را که دولت به عنوان متمم بودجه سال جاری به مجلس ارائه کرده بود تصویب کردند.

براساس بند الف – ماده واحد لایحه اصلاح ماده بودجه سال 1385 کل کشور به منظور رفع مشکلات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی صرفا در زمینه پرداخت به هنگام حقوق، مزایا، عیدی و سایر هزینه های پرسنلی کارکنان شاغل، بازنشسته و موظفان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی که کمتر از 2میلیون ریال دریافت می‌کنند به دولت اجازه داده می‌شود در قالب این بند و مشروط به رعایت بند (و) و تبصره (02) قانون بودجه سال 1385 و عدم افزایش در سقف بودجه عمومی دولت در سال 1385 اقدام کند.

بدین ترتیب و با مصوبه دیروز مجلس بازنشستگانی که حقوق دو ماه پایانی امسال خود را کمتر از 200 هزار تومان دریافت کرده‌اند، براساس دستورالعمل و برنامه زمان‌بندی که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام خواهد شد، باقیمانده حقوق دو ماه پایانی امسال خود را تا سقف 200 هزار تومان بزودی دریافت خواهند کرد.

حقوق سال 86 بازنشستگان هنوز مشخص نیست

با وجود مصوبه دیروز مجلس و افزایش حقوق دو ماه پایانی امسال بازنشستگان تا سقف 200 هزار تومان، میزان حقوق سال 86 بازنشستگان هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نمایندگان مجلس که در حال بحث و بررسی مواد قانونی بودجه سال 86 هستند، موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 200 هزار تومان را نیز به عنوان یکی از تبصره‌های بودجه سال 86 در دست بررسی دارند اما هنوز این تبصره در کمیسیون مربوطه بررسی و تصویب نشده است،

در این میان برخی نمایندگان با توجه به مصوبه مجلس اظهار امیدواری می‌کنند افزایش حقوق بازنشستگان برای سال 86 تصویب شود اما برخی دیگر با توجه به اعتبار قابل توجه افزایش حقوق بازنشستگان که بالغ بر 450 میلیارد تومان می‌شود، و نیز اینکه حقوق بازنشستگان باید از صندوق بازنشستگی و بر مبنای میانگین دو سال آخر پرداختی حق بیمه تعیین شود، احتمال تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا سقف 200 هزار تومان برای سال 86 را دور از انتظار می‌دانند.

افزایش بن بازنشستگان

گزارش دیگر حاکی است بن 6 ماهه دوم بازنشستگان موقتا از 60 به 85 هزار تومان افزایش یافت.

علی خبازها، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، با اعلام این خبر گفت: بن نیمه دوم سال جاری بازنشستگان تنها برای همین یک بار از 60 به 85 هزار تومان افزایش یافته و این روند در آینده ادامه نخواهد داشت.

کد خبر 16242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز