همشهری آنلاین: پوتین گفت که درصورت انتخابش به عنوان رئیس‌ جمهوری روسیه، دیمیتری مدودف را نخست وزیر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین،‌ نخست‌وزیر کنونی روسیه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور‌ اظهار کرد: اگر مردم کشور به من اعتماد کنند و رییس جمهور شوم مدودف را نخست وزیر خود خواهم کرد.

وی ادامه داد: واضح و صادقانه به مردم پیشنهاداتمان را بیان می‌کنیم، این چه ایرادی دارد؟

پوتین افزود: من و مدودف از قبل با همدیگر توافق کرده بودیم که یک نفر از ما برای ریاست جمهوری کاندیدا شود و با مشاهده اینکه طرفداران من از مدودف بیشتر بودند، من کاندیداتوری خود را اعلام کردم.

پوتین در ادامه مشاهده مخالفت‌های مردمی را یک تجربه خواند اما گفت: تظاهرات اخیر نشان دهنده‌ی این است که مقامات، قوه مجریه و نمایندگان باید با این اتفاقات و بد اخلاقی مردم برخورد جدی داشته باشند و به انتظارات آنها پاسخگو باشند.

با این حال پوتین تاکید کرد که مطمئن است اکثر مردم روسیه طرفدار او هستند.

نخست وزیر روسیه گفت: شما فکر می‌کنید که اکثریت مردم مخالف من هستند؟ این نتیجه در کدام نظرسنجی آمده است؟ شاید طرفداران من کم باشند اما همان‌ها اکثریت را تشکیل می‌دهند.

من از حضور پرشور مخالفانم در انتخابات استقبال می‌کنم.

پوتین در گفتگو با روزنامه تایمز نیز در خصوص تحولات سوریه گفت: مردم سوریه خود باید تصمیم بگیرند که چه کسی زمامدار کشورشان باشد. من با بشار اسد، رییس جمهور سوریه هیچ رابطه‌ خاصی ندارم.

پوتین بیان کرد: وقتی بشار اسد به قدرت رسید ابتدا به لندن و بعد به کشورهای اروپایی دیگر سفر کرد. ما رابطه‌ی خاصی با سوریه نداریم و فقط خواهان تمام شدن ناآرامی‌ها هستیم.

وی همچنین گفت که هنوز هیچ تصمیمی برای باقی ماندن در قدرت پس از سال 2018 نگرفته است.

پوتین گفت: نمی‌دانم پس از 20 سال حضور در قدرت بخواهم در عرصه بمانم . هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

کد خبر 162318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز