همشهری آنلاین: همزمان با تجلیل از 80 سال تلاش موسسه اطلاعات، حجت الاسلام دکتر مصطفی محقق داماد و دکتر بهاءالدین خرمشاهی از تلاش‌های این موسسه در رشد و اعتلای فرهنگ یاد کردند.

به گزارش همشهری آنلاین از ستاد خبری این مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر مصطفی محقق داماد، استاد فلسفه و حقوق و عضو فرهنگستان علوم با اشاره به این که موسسه اطلاعات از جامع ترین موسسات در نشر کتب رشته های گوناگون است گفت: عدم محدودیت و نیز سرعت بالای چاپ کتب از ویژگی‌های مثبت این موسسه به شمار می‌رود.

این محقق و حقوقدان نامی   ضمن اشاره به ایجاد خط خاص و موضوعی برای بعضی از موسسات ناشر، افزود:«موسسه اطلاعات جزء معدود ناشرانی است که در زمینه کلیه رشته‌های دانش بشری فعال بوده است و این فعالیت را نیز به‌خوبی شکل داده است.

 وسعت رشته‌هایی که این انتشارات به آنها پرداخته، بسیار زیاد است و همین امر، ‌باعث جامع بودن کتب منتشره این موسسه می‌شود».

دکتر محقق داماد همچنین خاطر نشان کرد:«بسیاری از انتشارات روند کندی را برای چاپ یک کتاب طی می‌کنند ولی موسسه اطلاعات معطلی در نشر ندارد و این نکته بسیار مثبتی است. این سرعت هم نویسندگان و هم مخاطبان را دلگرم می‌کند».

وی به سیستم پخش این موسسه اشاره کرد و گفت:« اگر موسسه اطلاعات، ‌در زمینه پخش کتب منتشره، اهتمام بیشتری داشته باشد. یکی از قدرتمند‌ترین و بزرگترین موسسات انتشاراتی ما خواهد بود».

دکتر بهاءالدین خرمشاهی: نهاد محافظه کار باسلیقه

بهاءالدین خرمشاهی، مترجم قرآن و حافظ‌شناس نیز در گفت وگو با ستاد خبری از موسسه اطلاعات به عنوان « یک  یک موسسه محافظه‌کار و با‌سلیقه» یاد کرد و گفت: «کتب منتشر شده توسط این موسسه هم از چاپ بسیار خوبی برخوردار است و هم قیمت ارزان این کتب، در جهت بالا بردن دانش به مخاطبان کمک می‌کند».

این پژوهشگر حوزه عرفان و دین همچنین گفت:«با توجه به تنوع نشریات این موسسه، مخاطبان مختلفی می‌توانند با این مجموعه ارتباط برقرار کنند. تعدد نشریات به قوام این موسسه مدد رسانده است.

همچنین مدیریت خوب این موسسه باعث شده‌ است که هیچ نوسانی طی سالیان، این موسسه را تحت‌الشعاع قرار ندهد. بدون بحران و بدون فراز و نشیب‌های مختلف مسیر پیشرفت را طی‌کردن از ویژگی‌های اساسی این موسسه است».

وی همچنین به روزنامه اطلاعات اشاره کرد و گفت:«این روزنامه کهن‌ترین روزنامه ایرانی است که بیش از هفتاد سال سابقه فعالیت دارد. همکاری من با این موسسه نیز به دلیل اعتبار این موسسه است».

کد خبر 16226

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز