همشهری‌آنلاین: صدها هزار نفر در سراسر فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اتحادیه اروپا برای اعمال ریاضت اقتصادی تظاهرات کردند.

france

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بیش از یکصد و شصت تظاهرات همزمان در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد.

این تظاهرات نشان دهنده اعتراض گسترده مردم به‌ویژه اعضای اتحادیه های کارگری به توافقنامه دسامبر برای افزایش انضباط مالی و ریاضت اقتصادی است.

این تظاهرات در آستانه نشست اتحادیه اروپا برگزار می شود. رهبران اتحادیه‌های کارگری فرانسه بر این باورند که اجرای مقررات سختگیرانه مانع رشد اقتصادی و عامل رکود خواهد بود.

لوک بریی یکی از رهبران اتحادیه های کارگری گفت: اگر دولتهای اروپا به خواست مردم خود گوش نکنند و حمایت اجتماعی قوی از آنها به عمل نیاورند، شکی نیست که مردم به خروج احزاب حاکم از قدرت رای خواهند داد. یکی از علل سقوط دولتها این است که این دولتها سیاستهای ریاضتی را بر مردم تحمیل می کنند.

دولت فرانسه نیز سیاست‌های ریاضتی خود را بر مردم تحمیل کرده است که ازجمله آن سه دوره کم کردن از بودجه، افزایش سن بازنشستگی و افزایش مالیات بر ارزش افزوده است. در حالیکه یکی از وعده های مهم نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در مبارزات انتخاباتی برگزاری همه پرسی درباره تصمیمات مهم دولت بود، اما او با خودداری از برگزاری همه پرسی درباره توافقنامه اتحادیه اروپا مردم را خشمگین کرده است.

الن بورلان عضو اصناف کارگری گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری ما به همه پرسی نیاز داریم تا بفهمیم خواسته واقعی مردم چیست. اگر درباره این مسائل با مردم مشورت نشود اوضاع بدتر خواهد شد

کد خبر 162250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز