همشهری آنلاین: اآمریکا دومین ناو هواپیما بر خود موسوم به "یو. اس. اس. جان. سی" را روز دوشنبه وارد منطقه عملیاتی خود در خلیج فارس کرد.

آمریکا در میانه تنش با ایران دومین ناو هواپیمابر خود را در خاورمیانه مستقر کرد. «یو.اس.اس جان  سی. استنیس» روز دوشنبه به منطقه عملیاتی خود در خلیج عمان وارد شد.

به گزارش خبرگزاری سوییس واشنگتن در هنگامه تنش با تهران  ناوگان پنجم آمریکا امروز (اول اسفند) در منامه بحرین اعلام کرد، این ناو پیش از هر چیز وظیفه حمایت از نیروهای زمینی آمریکا را در عراق و افغانستان به عهده دارد.

یک سخنگوی این ناوگان گفت، این ناو هواپیمابر هم‌اکنون کمی دورتر از سواحل پاکستان در شمال شرقی محدوده عملیاتی ناوگان پنجم مستقر شده است.

 ناو هواپیمابر «یو.اس.اس وایت دی. آیزنهاور» نیز درحال حاضر در خلیج عمان است.

جورج بوش، رییس جمهور آمریکا در زمان ارائه راهبرد جدیدش در عراق، در ماه ژانویه، اعزام دومین ناو هواپیمابر به منطقه را اعلام کرده بود.پس از آن رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا اعزام این ناو را «سیگنالی برای ایران» اعلام کرد.

در همین حال پاتریک والش، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا که دوره ماموریتش رو به پایان است، شب گذشته به خبرنگاران در منامه گفت که «استنیس» باید خط اول حمایت از عملیات آمریکا در افغانستان باشد.

کد خبر 16223

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز