همشهری‌آنلاین: هوشنگ کامکار که چندی پیش آثار خود او در سلسله نشست های نقد نغمه مورد بررسی قرار گرفته بود این بار در مقام منتقد به نقد آثار لوریس چکناواریان خواهد پرداخت.

 

به گزارش همشهری‌آنلاین در بیست و یکمین نشست نقد نغمه، که ساعت 18 روز دوشنبه 15 اسفند ماه جاری در فرهنگسرای شفق(فرهنگسرای دانشجو) برگزار می‌شود، نقد و بررسی مجموعه آثار لوریس چکناواریان در حضور این آهنگساز، و با حضور هوشنگ کامکار به عنوان منتقد برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش مجموعه آثار لوریس چکناواریان در قالب 20 سی دی صوتی و 2 دی وی دی تصویری مدتی پیش از سوی آوای باربد منتشر شد و هوشنگ کامکار کار بررسی این آثار را از حدود یک ماه قبل آغاز کرده تا در این نشست درباره آنها صحبت کند.

هوشنگ کامکار پیش از این در نشست نقد نغمه در مقام آهنگساز اثر تازه منتشره‌اش با عنوان «پوئم سمفونی حلبچه و خرمشهر» مورد نقد و بررسی کیاوش صاحب‌نسق قرار گرفت.

    more   نقد و بررسی پوئم سمفونی خرمشهر و حلبچه در گزارش همشهری‌آنلاین

هوشنگ کامکار از معدود چهره‌های موسیقی است که ضمن استقبال از نقدو بررسی آثارش همه‌گاه در مقام منتقد هم به ارزیابی آثار برخی از آهنگسازان شاخص پرداخته است.

او نخستین آهنگسازی بود که در یک تریبون عمومی در نخستین برنامه نقد نغمه (آذرماه 1385)خود را در معرض نقد قرار داد.

more نقد کنسرت شور کامکارها با حضور هوشنگ کامکار

کامکار سپس در برنامه‌ای که به نقد و بررسی اثری از احمد پژمان اختصاص داشت در جایگاه منتقد قرار گرفت تا باز هم بر نهال نوپای نقد موسیقی آب لطفی بیفشاند.

more ناگهان رستخیز پژمان و نقدهای مثبت و منفی کامکار

چند ماه بعد کامکار خود اثرش ،در محاق را در معرض نقد و بررسی سید عبدالحسین مختاباد قرار داد.

more

  گزارش همشهری‌آنلاین از نقد مختاباد بر آلبوم محاق هوشنگ کامکار

تا پیش از این نشست هم کامکار یکبار دیگر در برنامه نقد نغمه حاضر شد تا اثرش،پوئم سمفونی حلبچه و خرمشهر مورد نقدو ارزیابی کیاوش صاحب نسق قرار  گیرد.

ورود به این نشست که از ساعت 18  روز دوشنبه 15 اسفند آغاز می‌شود برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند برای حضور در این جلسه به نشانی خیابان سید جمال الدین اسد آبادی(یوسف آباد)- خیابان 19 - پارک شفق- فرهنگسرای شفق(فرهنگسرای دانشجو) مراجعه کنند.

کد خبر 162198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز