گروه اجتماعی: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های پلیس راهور ناجا در ایام نوروز 91، این است که کمربند ایمنی تمام سرنشینان جلو و عقب خودرو بسته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه70 درصد فوتی‌های تصادفات ناشی از شکستگی استخوان و ضربه مغزی به خاطر نبستن کمربند ایمنی است، گفت: یکی از 3 اولویت اصلی پلیس در نوروز‌91 کنترل بسته بودن کمربند ایمنی تمام سرنشینان خودرو است.

سختگیری پلیس راهور در ایام نوروز از آن جهت منطقی است که در نوروز سال90، به‌طور میانگین هر یک ساعت 3‌نفر جان خود را در تصادف جاده‌ای از دست دادند.

سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که در سی و دومین جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات سخن می‌گفت، با اشاره به کاهش 3 هزار نفری کشته‌ها در 10 ماه نخست سال‌جاری اظهار کرد: هر چند هنوز میزان سوانح و حوادث در کشور بالاست اما این میزان کاهش کشته تصادفات رانندگی بسیار افتخارآمیز است.

او با اعلام کاهش 14/2درصدی تلفات حوادث راهنمایی و رانندگی ادامه داد: این کاهش با وجود افزایش یک میلیون و 465هزار دستگاه خودرو و یک میلیون و 670هزارنفری افرادی که گواهینامه دریافت کرده‌اند در 10ماه نخست سال‌جاری اتفاق افتاده است. رئیس پلیس راهور ناجا همچنین تأکید کرد: آمار مربوط به تصادفات و تلفات نوروز 91 را تنها پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد. او ادامه داد: این موضوع به خاطر پرهیز از تشتت در اداره آمارهاست.

مؤمنی در ادامه این جلسه که با موضوع طرح ترافیک نوروز 91 برگزار شد، با اعلام آغاز طرح نوروزی از 25 اسفندماه گفت: این طرح با همکاری پلیس و دیگر ارگان‌ها ازجمله اورژانس، پزشکی قانونی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، شرکت‌های خودروسازی و ... اجرا شده و تا 15 فروردین‌ماه به طول می‌انجامد؛ ضمن اینکه در این طرح نیم‌میلیون ‌نفر برای ارائه خدمت در بخش‌های مختلف به مردم سازماندهی شده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام برگزاری رزمایش سراسری پلیس راهور با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط در 24 اسفندماه در سراسر کشور گفت: این رزمایش برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر و احراز آمادگی برای برگزاری طرح ترافیک نوروز 91 برپا می‌شود.

او خبر داد: با وجود برگزاری طرح ترافیک نوروز 91 از 25 اسفندماه این طرح توسط برخی ارگان‌های مجری از ابتدای اسفندماه آغاز شده است؛ چنان‌که مشاهده می‌شود به خاطر انجام خریدهای نوروزی شاهد ترافیک در معابر درون‌شهری و ساماندهی این ترافیک هستیم.

مؤمنی در ادامه با اعلام توقف تمامی عملیات‌های اجرایی مربوط به احداث و بازسازی درمعابر درون و برون‌شهری از 25 اسفند90 تأکید کرد: تنها آن دسته از عملیات‌های اجرایی ادامه می‌یابند که خللی در رفت‌وآمدها و بار ترافیکی ایجاد نکنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اعلام تشکیل کمیته هماهنگی طرح نوروز91 برای نخستین‌بار در کشور تأکید کرد: نماینده تام‌الاختیار از تمام دستگاه‌های مجری در این کمیته حاضر است تا در هنگام وقوع حوادثی نظیر بارش‌های سنگین برف یا ریزش سنگ یا وقوع ترافیک بتوانند در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری کرده و اطلاع‌رسانی مناسب را داشته باشند و این موضوع از هرگونه همپوشانی در وظایف جلوگیری می‌کند.

مؤمنی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه در ایام نوروز در معابر برون‌شهری گفت: این نمایندگان به افرادی که مهلت بیمه آنها به پایان رسیده خدمات لازم را ارائه می‌دهند و در کمپ‌ها و نزدیکی پاسگاه‌ها حاضر می‌شوند.
او در ادامه با اعلام برگزاری همایش بزرگ پلیس‌یاران در 21 اسفندماه گفت: بیش از نیم‌میلیون نفر پلیس‌یار در طرح نوروزی 91 به پلیس راهور کمک می‌کنند و این افراد نماینده پلیس، درون خودروها هستند.

رئیس پلیس راهور در ادامه در تشریح اولویت‌های پلیس در نوروز‌91 تأکید کرد: کنترل سرعت در معابر برون‌شهری، استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان و جلوگیری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی از اولویت‌های پلیس در نوروز 91 است.

مؤمنی خبر داد: خستگی و خواب‌آلودگی که سبب واژگونی خودروها می‌شود یکی از اصلی‌ترین علل تصادفات است و بیش از 70‌درصد تلفات تصادفات که شامل 50‌درصد ضربه مغزی و 30‌درصد شکستگی استخوان است به خاطر استفاده نکردن از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو است.

کد خبر 162123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز