دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان با صدور پیامی دریافت جایزه اسکار از سوی اصغر فرهادی را به وی تبریک گفت.

ایلنا نوشت: سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان با صدور پیامی دریافت جایزه اسکار از سوی اصغر فرهادی را به وی تبریک گفت.

متن پیام خاتمی بدین شرح است:

به نام خدا
هنرمند گرانقدر جناب آقای اصغر فرهادی

موفقیت چشمگیرتان را در پرآوازه‌ترین حادثه و مراسم سینمایی که نشانگر شایستگی‌های شما و هنرمندان عزیز و همکاران ارجمندتان در فیلم «جدایی نادر از سیمین» است صمیمانه تبریک می‌گویم.

اقبال مردمی در ایران و اهتمام جشنواره‌های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پیش از این نیز توانمندی و جایگاه والای سینمای اندیشمند و صاحب سبک ایران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ایران و به آیین و فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دلبستگی دارند و احترام می‌گذارند، توفیق بزرگ شما را بار دیگر ارج می‌نهند.

این حادثه را باید نشانه‌ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند در جهان نا‌امن، جنگ‌زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دل‌ها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.

more  جایزه اسکار در دستان فرهادی؛ جدایی نادر از سیمین بهترین فیلم خارجی زبان

moreبرندگان اسکار2012؛ هوگو و آرتیست اسکار را درو کردند؛ایران افتخار آفرید 

کد خبر 161965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز