دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش 20 درصدی بار ترافیک پایتخت در پی آغاز خریدهای نوروزی خبر داد و از نصب پارکومترهای مکانیزه جدید در تعدادی دیگر از معابر پایتخت در هفته آینده خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با آغاز خریدهای نوروزی و نزدیکی به روزهای پایانی سال بار ترافیک پایتخت 15 تا 20 درصد افزایش یافت از سوی دیگر ساعت پیک ترافیک هم از 20:30 به حدود 21:30 و در برخی روزها به 22 افزایش یافته است.

 وی در ادامه به طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی در محدوده مرکزی شهر که از اول اسفندماه آغاز شده است اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح با توجه به آغاز خریدهای نوروزی انجام می‌شود که بیشترین تمرکز آن از 15 اسفندماه خواهد بود به شکلی که تمام ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از 15 اسفندماه به صورت صد درصد آماده باش هستند.

 رئیس پلیس راهور تهران به نصب پارکومترهای مکانیزه در پایتخت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح که با 100 دستگاه پارکومتر برای 700 نقطه پارک در خیابان‌های احمدقصیر، خالد اسلامبولی، خیابان بهاران و بیهقی آغاز شده با استقبال شهروندان مواجه شده است.

 وی یکی از مشکلات شهروندان در خصوص این پارکومترها را ساعت مجاز پارک خودروها با هر بار شارژ عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل، امکان شارژ ساعت توقف در محل‌هایی که پارکومتر نصب شده است برای یکبار شارژ تا 10 ساعت افزایش یافته است که بدین ترتیب رانندگان می‌توانند در زمان پارک در محل‌های تعیین شده با کارت‌های حمل و نقل شهروندی هزینه پارک خودرو خود را از یک تا 10 ساعت مشخص کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران افزود: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ساعت پارک وسایط نقلیه در محل‌هایی که پارکومتر نصب شده است از 7 تا 21 است از سوی دیگر بر اساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه پارک در داخل محدوده طرح ترافیک به ازای هر ساعت 600 تومان و خارج از محدوده طرح ترافیک 300 تومان تعیین شده است.

 وی از افزایش نصب پارکومترهای مکانیزه در پایتخت تا پایان سال خبر داد و گفت: بدین ترتیب شمار فضاهای پارک حاشیه‌ای مکانیزه تا پایان سال به 8 هزار محل افزایش می‌یابد.

 رئیس پلیس راهور تهران از نصب پارکومترهای جدید در تعدادی دیگر از معابر پایتخت در هفته آینده خبر داد و افزود: بر این اساس خیابان‌های سهروردی، قائم مقام فراهانی، میرزای شیرازی و خردمند در هفته آینده مجهز به پارکومترهای مکانیزه می‌شوند.

 رحیمی یکی از مشکلات و گلایه‌های شهروندان را موتورسواران متخلف عنوان و تصریح کرد: در راستای ارتقای ایمنی تردد و به جهت برخورد با تخلفات موتورسواران، طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف از اول اسفندماه در تهران به اجرا درآمده است که در این راستا با تردد موتورسواران در پیاده رو و پارک آنها، حرکت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و موتورسیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی، بار اضافه، پلاک غیرملی و همراه نداشتن مدارک به طور جدی برخورد می‌شود.

 وی همچنین تمرکز پلیس در طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی را روان‌سازی بار ترافیک خصوصا در هسته مرکزی شهر و اطراف مراکز خرید عنوان کرد و افزود: در این راستا از 15 اسفندماه هرگونه کنده کاری در معابر تهران ممنوع است.

 رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: مهمترین دستورکار پلیس در طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی برخورد با تخلفات ساکن مانند پارک دوبله و توقف‌های غیرمجاز خواهد بود و در این راستا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده تا هم شهروندان در مراکز خرید، به خریدهای نوروزی خود برسند و هم آنکه در ترافیک شب عید گرفتار نشوند.

 وی با تاکید بر اینکه شهروندان حتما از توقف‌های حاشیه‌ای و پارک‌های دو ردیفه و سه ردیفه بویژه در مناطق مرکزی، بازار تهران و اطراف مراکز خرید به طور جدی اجتناب کنند به ایسنا گفت: در غیر این صورت پلیس علیرغم میل باطنی مجبور به انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ خواهد بود.

 رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: تلاش شده است از حداکثر ظرفیت پارکینگ‌های مراکز خرید در روزهای پایانی سال استفاده شود تا شهروندان در این خصوص با مشکل مواجه نشوند.

 وی تاکید کرد: در این راستا تعداد قابل توجهی جرثقیل‌های ویژه در نظر گرفته شده است که در اطراف مراکز خرید مستقر شده‌اند.

 رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: شهروندانی که خودروهای آنها به پارکینگ منتقل می‌شود می‌توانند با ارسال VIN خودرو خود که به صورت عمودی در پشت کارت خودرو درج شده است به پیامک 30005353 از توقیف خودرو مطلع شوند.

 وی به بازارچه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: از مسئولان مربوطه در اصناف و وزارت بازرگانی درخواست می‌کنیم حتما برای این بازارچه‌ها محل پارک خودرو را پیش‌بینی کنند و در این خصوص با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند.

 رئیس پلیس راهور تهران در پایان به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری در روزهای پایانی سال خودداری کرده‌، تا حد امکان برای خریدهای نوروزی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و با ماموران پلیس راهور همکاری کنند.

کد خبر 161928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز