همشهری آنلاین: هجدهمین کنفرانس ملی هسته‌ای با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اندیشمندان، پژوهشگران و متخصصین صنعت هسته‌ای کشور به همت انجمن هسته‌ای ایران و با همکاری شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی ایران در یزد برگزار شد.

هجدهمین کنفرانس ملی هسته‌ای در یزد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یزد، هجدهمین کنفرانس ملی هسته‌ای با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اندیشمندان، پژوهشگران و متخصصین صنعت هسته‌ای کشور به همت انجمن هسته‌ای ایران و با همکاری شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی ایران در یزد برگزار شد.

در این کنفرانس از مجموع ۴۱۲ مقاله رسیده ۲۱۳ مقاله پذیرفته شد که ۸۱ مورد به صورت ارائه شفاهی و ۱۳۲ مورد به صورت پوس‌تر منتشر شد.
پژوهشگران عرصه صنعت هسته‌ای در این همایش به بحث و تبادل نظر در حوزه‌های مختلفی همچون راکتورهای تحقیقاتی و قدرت، همجوشی هسته‌ای، مواد و سوخت هسته‌ای، کاربرد پرتو‌ها در صنعت، پزشکی و کشاورزی پرداختند.

در بخش جانبی کنفرانس هم نمایشگاهی متشکل از دستاورد‌ها و خدمات پژوهشکده کاربرد پرتوهای یزد، شرکت‌ها و بخش‌های علمی زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران برای آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با صنعت هسته‌ای برپا شده بود. در از این نمایشگاه نیز یاد و خاطره شهدای هسته‌ای ایران، شهیدان مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی گرامی داشته شد.

انجمن هسته‌ای ایران همچنین جایزه «شهید شهریاری» را از سال گذشته و در راستای ارج نهادن به فعالیت‌های دانشجویی در این حوزه برقرار نموده که دو تن از پژوهشگران این حوزه موفق به کسب اینجایزه شدند.

گفتنی است این همایش با تمهیدات امنیتی لازم بمنظور صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور و به میزبانی پژوهشکده کاربرد پرتوهای یزد در محل هتل صفائیه برگزار شد.

کد خبر 161734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز