یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم100، جمعه شب با حضور حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی رئیس حوزه هنری و هنرمندانی چون عزت‌الله انتظامی، ژاله علو، رضا کیانیان، همایون اسعدیان و محمد علی باشه آهنگر برگزار شد.

جشنواره فیلم 100

عزت‌الله انتظامی در این مراسم گفت: فیلمسازی در 100ثانیه روایت زندگی در کوتاه‌ترین شکل ممکن است. درست مانند زندگی در دنیا که کوتاه است و به یادماندنی و اگر درست زندگی کنی عنصر عمق به این زندگی کوتاه افزوده می‌شود. در ابتدای این مراسم که با شعار «جشنواره فیلم 100 سینمای اخلاق» همراه بود و با اجرای احسان کرمی و آزاده نامداری برگزار شد، حسین ربانی‌غریبی دبیر جوان این دوره از جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای ضمن خوشامدگویی به حاضران در تالار اندیشه حوزه هنری گفت: من می‌خواستم این نکته را یادآوری کنم که سینما در دست جوانان است و هرگونه حمایت از جشنواره 100 ثانیه‌ای حمایت از جوان ایرانی است.

پس از صحبت‌های دبیر جوان این جشنواره، مراسم اهدای جوایز برگزیدگان هیأت داوران جوان و جایزه صداهای 100‌ثانیه‌ای برگزار شد، در ادامه 2مجری جوان این مراسم که از ابتدا تاکید داشتند کسانی که روی صحنه می‌آیند بیش از 100‌ثانیه صحبت نکنند، از محمد حسن پزشک مدیرعامل موزه سینما دعوت کردند تا به همراه عزت‌الله انتظامی به روی صحنه آمده و آیین بزرگداشت هنرمند سینما و تلویزیون ژاله علو را به جا آورند.

عزت‌الله انتظامی که به سختی راه می‌رفت با اشتیاق پاسخگوی ابراز احساسات حاضران در سالن بود و به روی صحنه آمد و گفت: از کارگردان‌های فیلم‌های 100 ثانیه‌ای می‌خواهم که به صرف زمان کوتاه، فیلم نسازند بلکه عمق پیام در فیلم‌ها را نیز درنظر بگیرند. آقای بازیگر سینمای ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مراسم بزرگداشت بانوی صدای ایران، ژاله علو افزود: سال‌های بسیار دور زمانی که در جوانی تئاتر بازی می‌کردم خانمی در عرصه بازیگری حضور داشت که هم در بازی و هم در اخلاق به درستی چیزی کم نداشت؛ او ژاله علو بود که این روزها صدای او ماندگار شده است. پس از پایان صحبت‌های عزت‌الله انتظامی، ژاله علو در پاسخ به ابراز احساسات حاضران در سالن پاسخ گفت: ابتدا می‌خواهم درخصوص فیلم‌های 100 ثانیه‌ای بگویم که رساندن مفهوم در 100 ثانیه خوب و قابل احترام است و به قول سعدی کم گوی و گزیده گوی چون در/ کز اندک تو جهان شود پر.

در ادامه این مراسم، جایزه اخلاق در سینمای ایران به‌رؤیا نونهالی اهدا شد. اما به‌دلیل اینکه این بازیگر روی صحنه، تئاتر مشروطه بانو را در حال اجرا داشت نتوانست در مراسم اختتامیه جشنواره حاضر شود، از همین‌رو رضا کیانیان برای گرفتن جایزه نونهالی در میان تشویق‌های پی‌درپی حاضران روی صحنه آمد و گفت: خوشحالم که چنین جشنواره‌ای وجود دارد، از همین‌رو دست تمام جوانانی را که این جشنواره را به هشتمین دوره رسانده‌اند می‌بوسم و امیدوارم مستدام باشد. در این مراسم همچنین از همایون اسعدیان و محمدعلی باشه آهنگر در بخش سینماگران اخلاق تقدیر شد.

برگزیدگان هیأت داوران اصلی جشنواره فیلم 100

‌ ‌ بخش داستانی
جایزه اول، فیلم «انگشت» علی جانب الهی
جایزه دوم، فیلم «به هم نگاه نکنید» ابوالفضل کاهانی
جایزه سوم، فیلم «و می‌گذریم» پریسا گرگین
‌ ‌ بخش مستند
جایزه اول، فیلم «پروا» احسان سعیدی
جایزه دوم، فیلم «اهالی محترم» سعیده رحیم‌زاده
جایزه سوم، فیلم «فصل نان» محمد واعظی
‌ ‌ انیمیشن
جایزه اول، فیلم «من ایرانی در حال پیشرفتم» نیما میگلی
جایزه دوم، فیلم «لوتکا» سیده سامره علوی
جایزه سوم، فیلم «مردی که قلب داشت» سید مهدی ماهانی

‌ ‌ هیات داوران اصلی و هیات داوران جوان، با رای مشترک و یکسان، جایزه بزرگ جشنواره را به مهدی علی بیگی از تهران برای انیمیشن «تکامل» اهدا کرد. مهدی‌علی‌بیگی انیماتور جوان، تندیس جشنواره، لوح تقدیر، مبلغ 5 میلیون تومان جایزه نقدی و 5 میلیون تومان حمایت از تولید بعدی را از جشنواره فیلم 100 به ارمغان برد.

کد خبر 161705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز