همشهری‌آنلاین: یک شرکت چینی زیرساختهای شبکه های موبایل و سازنده تلفنهای همراه از اولین تلفن همراه هوشمندی که برپایه ریزپردازشگرهای Nvidia Tegra قرار دارد رونمایی می‌کند.

ZTE Mimosa X

به گزارش مهر، شرکت چینی ZTE در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل که از 27 فوریه در شهر بارسلونا برگزار می‌شود از اولین تلفن همراه هوشمند برپایه ریزپردازشگر Nvidia Tegra 2 و مودم Icera 450 HSPA+ شرکت Nvidia رونمایی می کند.

این تلفن همراه هوشمند جدید که ZTE Mimosa X نام دارد حاصل همکاری شرکت Nvidia و ZTE است.

تراشه تگرا 2 ترکیبی از یک سی. پی. یو دو هسته‌ای و یک جی. پی. یو GeForce است. این تلفن همراه هوشمند جدید که روی سیستم عامل آندروئید بستنی نانی 4.0 قرار دارد مجهز به یک نمایشگر 4.3 اینچی qHD (وضوح تصویر 960 در 540 پیکسل)، یک دوربین جلویی و یک دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی است.

حافظه داخلی این دستگاه 4 گیگابایت است که با یک کارت میکرو اس. دی می‌تواند تا 32 گیگابایت افزایش یابد.

مودم Icera 450 HSPA+ امکان اتصال تا سرعت 21 مگابیت در ثانیه را برای انتقال و دریافت اطلاعات فراهم می‌کند. این تلفن همراه از سه ماهه دوم سال 2012 با قیمت کمتر از 200 دلار وارد بازار می‌شود.

براساس گزارش موبایل ژورنال، قرار است شرکت ZTE در کنگره جهانی موبایل 2012 در مجموع از 8 تلفن همراه هوشمند برپایه سیستم عاملهای آندروئید 4.0 و ویندوز فن 7.5 مانگو روی زیرساخت‌های شبکه‌های نسل چهارم LTE و نسل سوم رونمایی کند.

کد خبر 161677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز