همشهری آنلاین: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به قرآن‌سوزی اخیر توسط آمریکایی‌ها در افغانستان و واکنش‌ها نسبت به این جنایت گفت: نباید اشتغالات و مسائل داخلی ما را از عکس‌العمل نسبت به این جنایات و هتک حرمت‌ها بازدارد.

آیت‌الله محمد علی تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) درباره هتک حرمت قرآن کریم توسط آمریکایی‌ها در افغانستان و روند رو به رشد اسلام‌ستیزی گفت: معتقدم اگر یک سلسله اتفاقات را در کنار هم قرار دهیم هدف دشمنان را متوجه خواهیم شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اضافه کرد: این اهانت فجیعی که آمریکایی‌ها در افغانستان انجام دادند و اهانت‌هایی که در خود آمریکا نسبت به قرآن کریم انجام می‌گیرد، اهانتی که روز گذشته صهیونیست‌ها نسبت به مسجد الاقصی و نمازگزاران انجام دادند، حمله شدیدی که غرب و اتحادیه عرب علیه سوریه انجام می‌دهند و برپایی کنفرانس به اصطلاح رفقای سوریه که در حقیقت کنفرانس دشمنان سوریه است، تهدید اخیر رهبران رژیم صهیونیستی به نابودی لبنان در کنار مسئله تحریم‌ها علیه ایران و تشدید توطئه‌ها و محاصره‌ها علیه ایران اگر در کنار هم قرار دهیم می‌فهمیم هدف مستکبران تضعیف روحیه امت اسلامی و تضعیف مقاومت این امت و بالاخره ایجاد زمینه برای اجرای طرح‌های بزرگ استکبار جهانی است.

وی اظهار کرد: لذا بنده معتقدم امت اسلامی باید آن چنان حساس باشد که عکس‌العمل مناسبی به تحرکات زشت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل بدهد.

آیت‌الله تسخیری افزود: این مقدار واکنش و پاسخی که تاکنون مشاهده شده است متناسب با سطح گناه و جنایت صورت گرفته نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: البته مردم افغانستان واقعا در اعتراض به این هتک حرمت فداکاری کردند و بیش از 20 شهید دادند. اما ملت‌های مسلمان باید عکس‌العمل شدید خود را هر چه زودتر نشان دهند تا مستکبران بفهمند نمی‌توانند روحیه توده‌های مسلمان را تضعیف کنند.

آیت‌الله تسخیری درباره عکس‌العمل‌های صورت گرفته داخل ایران نسبت به این جنایت و در سایه انتخابات قرار گرفتن این اتفاق در کشور گفت: نباید اشتغالات و مسائل داخلی ما را از عکس‌العمل نسبت به این جنایات و هتک حرمت‌ها بازدارد.

وی عنوان کرد: ملت مسلمان ایران باید همیشه در طلیعه جهان اسلام باشد و باید نبض امت اسلامی باشیم. امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده عکس‌العمل‌های مناسب و قدرتمندی از خود علیه این اتفاق نشان دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: البته فعالیت انتخاباتی حرکت اسلامی بزرگی است و دفاع از نظام جمهوری اسلامی و نشانه مقبولیت این نظام است و در مجموع گام بسیار بزرگی است.

وی در پایان گفت: ولی نباید از این مسئله غفلت کنیم که مردم ایران باید در میان مردم مسلمان جهان پیشرو باشند و در رابطه با این حرکت‌های استکباری واکنش مناسب را نشان دهند. 

کد خبر 161662
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز