همشهری آنلاین: شبکه تروریستی القاعده روز جمعه در بیانیه ای مسئولیت سلسله انفجارهای روز پنجشنبه در عراق را که منجر به کشته و یا زخمی شدن 490 نظامی و غیرنظامی شد بر عهده گرفت.

القاعده مسئولیت انفجارهای عراق را بر عهده گرفت

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری راشا تودی گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق وابسته به سازمان القاعده در بیانیه ای اعلام کرد که مسئولیت این انفجارها را بر عهده می گیرد .

این گروه تروریستی هدف خود از این انفجارها را ، گرفتن انتقام خون مردان و زنان اهل سنت دانست که در زندان های بغداد و دیگر شهرهای عراق کشته شده و یا مورد شکنجه قرار می گیرند .

از سوی دیگر وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که تروریست ها به این دلیل دست به انفجار می زنند که بگویند اوضاع در عراق ناآرام و بی ثبات است .

در بیانیه تاکید شده است که القاعده می خواسته به هواداران خود این پیام را برساند که همچنان در عراق فعال است و توانایی انجام عملیات در این کشور را دارد .

' اسامه النجیفی 'رییس پارلمان عراق نیز در بیانیه ای گفت: انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور با هدف مختل کردن نشست آتی اتحادیه عرب در بغداد صورت گرفته است.

اتحادیه عرب روز جمعه اعلام کرد که با وجود انفجارهای اخیر در عراق ، نشست سران این اتحادیه در موعد مقرر یعنی 29 ماه مارس ( 10 فروردین ) در بغداد برگزار خواهد شد .

 

کد خبر 161515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز