همشهری‌ آنلاین: نطق کوتاه و کلیشه‌ای کاندولیزا رایس، وزیرخارجه آمریکا پس از نشست مشترک با محمود عباس و ایهود المرت، نشان از عدم تفاهم جدی سه طرف در خصوص آینده روابط تل‌آویو و فلسطین داشت.

کاندولیزا رایس پس از این نشست در مقابل جمع کنجکاو خبرنگاران تنها پنج دقیقه سخن گفت و در اظهارات خود  گفت که دیدار‌های ما با مقامات فلسطینی در خصوص حل بحران فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دولت آتی فلسطین باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد افزود: آمریکا منتظر می‌ماند تا دولت متحد فلسطین تشکیل شود و پس از اینکه این دولت برنامه‌‌های خود را اعلام کرد در خصوص همکاری یا عدم همکاری با آن تصمیم خواهیم گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: این نشست سه جانبه بر ارزیابی تمامی راهکارهای موجود جهت حل نهایی بحران اسراییل و فلسطین متمرکز شد و موضع آمریکا در تمامی ارزیابی این راه‌حل‌ها همان موضع سابقش است که معتقد است تنها در چارچوب پیش‌شرط‌های تعیین شده از سوی کمیته‌ی چهار جانبه این بحران قابل حل است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره پس از این نشست محمود عباس و ایهود المرت با خبرنگاران سخن نگفتند و قرار شد هر کدام از آنها در گفت‌و‌گوی مستقل با خبرنگاران در باره نشست مذکور اظهار نظر کنند.

کد خبر 16134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز