مدیرعامل بورس تهران جزئیات ساخت برج ۱۷ طبقه و جدید بورس تهران را اعلام کرد.

بورس

قرار است این ساختمان جدید در منطقه سعادت آباد احداث شود.حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با بازار و سرمایه گفت: ساختمان جدید بورس تهران از خیابان حافظ به سعادت آباد واقع در بلوار شهرداری روبه‌روی شهرداری منطقه ۲ تهران منتقل می‌شود. او افزود: پروانه ساخت ساختمان جدید بورس چند روز پیش صادر شده است.او افزود:

ساختمان جدید بورس تهران در ۱۷‌طبقه احداث می‌شود. طبقه همکف این ساختمان به مساحت ۱۷۰۰ متر برای فعالیت‌های تجاری درنظر گرفته شده است. در این ساختمان ۶‌طبقه شامل ۱۰ ‌هزار متر فضای اداری طراحی خواهد شد. او افزود: طبقات یکم تا ششم به فضای اداری اختصاص داده خواهد شد و در ۱۱ طبقه باقیمانده واحدهای اداری بورس تهران مستقر می‌شوند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تاکید کرد: قرار است برای نخستین بار در ایران یک دیتاسنتر منسجم با امنیت بسیار بالا در این ساختمان مستقر شود. به گفته او مکاتبات مربوط به استقرار این دیتاسنتر با مراجع ذی‌صلاح انجام شده و موافقت‌های لازم دریافت شده است.قالیباف‌اصل افزود: همچنین یک سالن همایش بزرگ و مناسب برای برگزاری مجامع شرکت‌های بورس، گردهمایی فعالان بازار سرمایه و مواردی از این دست طراحی شده است تا پاسخگوی نیاز فعالان بازار سرمایه باشد.

طراحی ساختمان

قالیباف اصل همچنین درباره نحوه طراحی نمای ساختمان جدید بورس گفت: برای طراحی نمای ساختمان بورس هم برنامه خاصی داریم تا نمای این ساختمان به نماد بورس تهران تبدیل شود؛ تلاش می‌کنیم این نما متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی طراحی شود. قالیباف اصل تاکید کرد: طبق برآوردهای اولیه، ساختمان جدید بورس تهران، ظرف 2 سال ساخته می‌شود. به این ترتیب این ساختمان تا پایان سال ۹۲ آماده بهره‌برداری است. او توضیح داد: از مشاوران خارجی هم برای ساخت و طراحی این ساختمان استفاده کرده‌ایم.

احداث واحد رسانه بورس

مدیرعامل بورس تهران همچنین در پاسخ به پیشنهاد بازار و سرمایه قول داد یک مرکز رسانه‌ای فعال و مدرن در ساختمان جدید ایجاد شود.

کد خبر 161260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز