همشهری آنلاین: فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست‌ها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با حمله به نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فعلی این کشور، او را متهم به خشونت کرد.

حمله شدید نامزد سوسیالیست ها در انتخابات فرانسه به سارکوزی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اولاند و سارکوزی به عنوان دو رقیب اصلی انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه، از هم اکنون سیاست تخریب، حمله و سرکوب یکدیگر را در پیش گرفته اند.

این انتقادات در دیدارهای عمومی و سخنرانی ها در جهت جلب افکارعمومی از سوی هر دو رقیب صورت می گیرد.

انتقاد از شخصیت، برنامه ها وسخنان یکدیگر درحالی از سوی دو رقیب صورت می گیرد که عملا حدود دو ماه زمان برای تعیین سرنوشت مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی است.

برخی معتقدندکه حزب سوسیالیست فرانسه پس از اعلام نامزدی سارکوزی در روزچهارشنبه گذشته ، بر سیاست سارکوزی ستیزی خود افزوده است.

درهمین حال به اعقتاد برخی دیگر، حزب سوسیالیست برسراین موضوع که'پویایی'رییس جمهوری فرانسه به ضررآنها تمام شود، تردید دارد واز همین رو به محض اعلام نامزدی سارکوزی از شعار انتخاباتی گرفته تا عملکرد پنج ساله وی را مورد حمله قرار داده اند.

اولاند در سخنان اخیر خود درصدد برآمد تا با ' مرد میدان ' نامیدن خود ودر مقابل چهره بحرانی جلوه دادن سارکوزی خود را مرد ' خروج از بحران ' معرفی کند.

اولاند همچنین تلاش کرد تا سارکوزی را 'مرد دستکاری، غیر واقعی و کاریکاتوری و در نهایت خشن و بدجنس معرفی کند.

از سوی دیگر یاران اولاند نیز بیکار ننشستند و' لوران فابیوس ' نخست وزیر اسبق فرانسه طی سخنانی گفت:من حرف های سارکوزی را متقاعد کننده نمی بینم. زیرا خود او هم به حرف هایی که می زند، اعتقاد ندارد.

' پییر مسکوویسی' از جناح چپ فرانسه نیز سارکوزی را دچار نوعی ' فراموشی عمومی ' خواند که چندان مایل نیست فرانسوی ها بدانند پنج سال پیش چه وضعیتی داشته اند و الان چه شده اند؟ '.

' سگولن روایال' نیز دراین باره افزود:'فرانسه قدرتمند را شعار انتخابات کرده اند درحالی که هیچ وقت فرانسه تا به این حد ضعیف نبوده است. از ارزش کار سخن می گویند درحالی که هیچ وقت تا این اندازه مالیات برکار اعمال نمی شد و این قدر مالیات بر ثروت وپول تعلق نمی گرفت.از ارزش های جامعه حرف می زنند درحالی که هیچ وقت تا به این میزان' ضد اجتماعی ' رفتار نشده بود.

نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه نیز در میتینگ انتخاباتی خود در'annecy'، اولاند را به دروغگویی از صبح تا شب متهم کرد.

وی در این سخنرانی انتخاباتی در جمع چهارهزار تن از طرفداران در باره رقیب خود گفت:' وقتی آدم به رسانه های انگلیسی می گوید، لیبرال هستم، ولی بعد دشمن اصلی را ' مسایل مالی ' معرفی می کند، دروغگو است.

سارکوی درجریان اعلام نامزدی که حدود 10میلیون بیننده تلویزیونی شاهد آن بودند، همچنین سعی کرد، بصورت مستقیم حریف را مورد حمله قرار دهد.

به اعتقاد کارشناسان، سارکوزی در عین حالی که درصدد است با شعار انتخاباتی خود مبتنی بر' فرانسه قدرتمند' چهره ای مصمم از خود در مقابل رقیب سوسیالیست اش ارائه دهد، بخش مهمی از تبلیغات انتقادی را به برجسته کردن ضعف شخصیتی و بسیار منعطف اولاند استوار کرده است .

به گفته یکی از مسوولان برنامه ریزی های استراتژیک سارکوزی ، وی ' آقای شگفتی ' و ' آقای جنبش ' در انتخابات آتی خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان امر، رییس جمهوری فرانسه قصد دارد، تصویری که از او به عنوان ' رییس جمهور ثروتمندان فرانسه ' درست شده است را بشکند و این موضوع به هرقیمت ممکن دراین دوره از انتخابات محقق شود.

برهمین اساس نیز برخی معتقدند که برقراری تماس های دائمی با عموم مردم در مرکز برنامه های سارکوزی قرار دارد.

براین اساس مردم' خط قرمز' برنامه های انتخاباتی سارکوزی است و هفته دوم مبارزات انتخاباتی سارکوزی نیز هفته طرح اندیشه های کاربردی تر و برقراری تماس بااقشار کارگری خواهد بود که قرار است در شهر ' لیل ' در شمال این کشور برگزار شود.

اولاند تاکنون در نظرسنجی ها از سارکوزی جلوتر بوده است.

کد خبر 161118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز