پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: لاشه مگس‌های مرده، عکاس خلاق سوئدی را صاحب شهرت و سبک هنری کرد.

حشر‌های مرده سورژه عکاسی

موفقیت در هر زمینه، مدیون جسارت، پشت کار و هنرمندی فرد یا گروه است. این بار این جسارت و خلاقیت را یک عکاس 40 ساله سوئدی به خرج داده است. او با جمع آوری مگس‌های مرده، دوربین عکاسی و مداد طراحی خود مجموعه زیبا و هنری ارائه داد که مورد توجه دنیای هنر قرار گرفت.

مگنوس ماهر این عکاس خلاق درباره کارهای خود می‌گوید؛ این ایده را من سالها پیش در یک میهمانی الهام گرفته است. در آن مهمانی من برای قدم زدن و رفع خستگی به بیرون از مهمانی رفتم. هنگام قدم زدن توجه‌ام به یک مگس مرده بر روی زمین جلب شد و در همان لحظه جرقه این ایده زده شد.

مگنوس اهل شهر کارلسکوگا است و برای رسیدن به ایده‌ها و تصورات ذهنش شروع به جمع آوری مگس‌های مرده در پشت پنجره، توری‌ها، زمین و... می‌کند.

عکاسی از مگس مرده

 

او بعد از جمع آوری،حشره‌ها را بر روی یک کاغذ سفید و در وضعیت‌های مختلفی قرار داده و با مداد طراحیش محیط جالبی برای آنها ترسیم کرده و شروع به عکاسی می‌کند.

 

pic

حالت‌های مختلفی که او به این لاشه های مگس‌ها می‌دهد، مانند، خوردن و خوابیدن، بازی کردن، حمام آفتاب گرفتن، ورزش کردن، حتی شیرجه زدن و موارد بسیاری که در نوع خود جالب و دیدنی هستند.

 

حشر‌های مرده سورژه عکاسی-سوئد

او در پاسخ به منتقدان هنریش می‌گوید؛ من هرگز برای این کار هیچ حشره‌‌ی را نکشته‌ام و حتی از آنها سوءاستفاده هم نکرده‌ام. تنها با دقت لاشه‌ی آنها را جمع آوری کرده‌ام.

حشر‌های مرده سورژه عکاسی-سوئد

این عکاس خلاق که در حال حاضر شهرت و خلق سبک جدید خود را مدیون این مگس‌های مرده است، عکس‌های خود را به قیمت ۳۵ یورو به فروش می‌رساند و در تلاش برای تهیه مجموعه‌های دیگری از این عکس‌های جالب و دیدنی است.

مگنوس ماهر برای کارهای خود سایتی را طراحی کرده و آثار خود را در این سایت به معرض تماشا و فروش گذاشته است.جالب اینکه از کارهای او برای پوسترهای تبلیغاتی، پیامک‌های موبایل، کارت پستال‌ها و ... به مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنند. کارهای ماهر در حال حاضر بین جوانان طرفداران بسیاری دارد.

http://muhrgalleri.area81.se/

کد خبر 161081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز