همشهری آنلاین: سارکوزی که در اجرایی کردن وعده‌های انتخاباتی‌ پیشینش ناکام مانده است، در حال حاضر چاره‌ای جز نزدیک شدن به صهیونیست‌ها و جلب حمایت آنها برای ابقای حضورش در کاخ الیزه نمی بیند

به گزارش فارس، خبرگزاری عراقی "النخیل" نوشت: پس از آنکه نامزدهای ریاست‌جمهوری فرانسه و در راس آنها "نیکلا سارکوزی" و "مارین لوپن" نامزد حزب جبهه ملی از تمامی راه‌ها برای ورود به کاخ الیزه استفاده کردند، اکنون تلاش می‌کنند تا با نزدیک شدن به اسرائیلی‌ها بخت خود را برای راه یافتن به کاخ الیزه افزایش دهند.

این خبرگزاری در گزارشی با تیتر « سارکوزی و تلاش برای جلب حمایت اسرائیلی ها» نوشت که سارکوزی که در اجرایی کردن وعده‌های انتخاباتی‌ پیشینش ناکام مانده است، اکنون چاره‌ای جز نزدیک شدن به اسرائیل برای خود نمی‌بیند.

بر اساس این گزارش، بالا رفتن آمار بیکاری در دوره ریاست‌جمهوری سارکوزی و حمایت او از قشر ثروتمند و بی‌توجهی او به افراد کم بضاعت تر از جمله مسائلی است که جایگاه سارکوزی را به خطر انداخته است.

وی چندی پیش با حضور در میان نمایندگان یهودی فرانسه وعده افزایش فشارها علیه ایران و حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی را تکرار کرد تا نشان دهد که همچنان برای صهیونیست‌ها خوش‌خدمتی خواهد کرد.

وی حتی پس از آزادی "گلعاد شالیت نظامی" اسرائیلی که توسط حماس به اساره گرفته شده بود، با وی دیدار کرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این اقدام رئیس جمهوری فرانسه نیز در راستای جلب حمایت صهیونیست‌ها بود که نفوذ زیادی در فرانسه به ویژه رسانه ها دارند.

از سوی دیگر، سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از جمله " لپن" نیز تلاش مشابهی را برای جلب حمایت تل آویو و صهیونیست‌ها آغاز کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو مرحله برگزار می‌شود که دور نخست آن در روز ۲۲ آوریل آینده (۳ اردیبهشت) و دور دوم ۶ ماه مه (17 اردیبهشت) خواهد بود.

با کاهش روزافزون تمایل مردم برای رأی دادن به سارکوزی در انتخابات آتی فرانسه، شانس وی برای انتصاب مجدد به ریاست جمهوری هر روز بیشتر از روز قبل رنگ می‌بازد و تمایل فرانسویان برای رأی دادن به وی در انتخابات آتی هر روز کمتر از روز قبل می‌شود.

به عقیده کارشناسان، از آنجا که در تمامی نظرسنجی‌های صورت گرفته در فرانسه تاکنون میزان محبوبیت مردمی سارکوزی پائین و بالعکس میزان نارضایتی مردمی از وی بالا بوده است، بنابراین این موضوع می‌تواند به عنوان فاکتوری مهم در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه تلقی شود و نیکلا سارکوزی را در انتخابات آتی به مخاطره بیندازد.

 

کد خبر 160988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز