یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گریپ‌فروت دارای آنزیم‌های چربی سوز است که با جلوگیری از ذخیره شدن قند و نشاسته در بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

گریپ‌فروت

به گزارش برنا، نوید عطار مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: گرچه این میوه طعم ترش و اسیدی دارد، اما می‌تواند پس از هضم غذا یک واکنش آلکالین تولید کند که برای درمان حالت اسیدیته در دستگاه گوارش مفید است.

عطار با اشاره به این‌که نوشیدن آب گریپ فروت تازه به تسکین گلو درد کمک می‌کند، افزود: یکی از معروف‌ترین رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن، رژیم گریپ‌فروت است که در این رژیم غذایی توصیه می‌شود، روزانه حداقل سه لیوان آب گریپ‌فروت مصرف شود چون این نوشیدنی می‌تواند در بدن کالری بسوزاند.

وی تصریح کرد: گریپ‌فروت منبع غنی از ویتامین C است که علاوه بر کمک به حفظ حالت انعطاف‌پذیری سرخرگ‌ها، موجب تقویت انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود.

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: این میوه به دلیل داشتن ترکیبی موسوم به پکتین از تجمع ذرات مضر داخل سرخرگ‌ها می‌کاهد و مصرف منظم آن با برنامه مشخص به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

عطار، کاهش علائم بی‌خوابی و کاهش تورم پاهای زنان باردار را از دیگر فواید این میوه برشمرد و افزود: همچنین مصرف گریپ‌فروت به علت وجود خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده، از بروز سرطان جلوگیری می‌کند

کد خبر 160932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز