گروه شهری: پروژه پیاده‌راه‌سازی میدان امام‌حسین تا میدان شهدا آغاز شد

ترافیک

به گزارش همشهری همزمان با اجرای فاز نخست این طرح در اوایل صبح دیروز تردد خودروها با اخلال مواجه شد. سید محمد جواد شوشتری، در مصاحبه باهمشهری ضمن پوزش بابت مشکلات ترافیکی برای گروهی از شهروندان که از این محور تردد داشتند اظهار کرد: از ساعت 9.30صبح دیروز ما دیگر ترافیک جدی در این مسیر نداشتیم و تنها ابتدای صبح حجم ترافیک در این محور بالا رفت.

به گفته مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران در کار تعریض میدان امام‌حسین علاوه برشهرداری‌های مناطق 7، 13و 12، سازمان حمل ونقل و ترافیک، سازمان مشاور شهرداری و سازمان فنی عمرانی شهرداری درگیر هستند و با پلیس راهور نیز هماهنگی لازم انجام شده است. وی درعین‌حال تعریض میدان امام‌حسین و پیاده‌راه‌سازی‌ میدان امام‌حسین تا میدان شهدا را خواسته خود مردم دانست و گفت: در فاز نخست که با تعریض زیرگذر میدان امام‌حسین همراه است، از سمت شمال و جنوب 8 متر به عرض محور اضافه خواهد شد به‌گونه‌ای که محور یاد شده از 8متر به 24متر افزایش پیدامی‌کند و درنظر داریم طراحی این میدان به‌گونه‌ای شود که درخور شأن و آبروی آن امام بزرگوار باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در طرح تعریض میدان امام‌حسین مسیرهای سواره‌‌رو از سطح به زیر میدان انتقال می‌یابند، اظهار کرد: 400 شمع در این مسیر لازم است و کلیه تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن که زیر زمین است باید نوسازی و بهسازی شود.

پس از اجرای تعریض زیرگذر میدان، سطح آن فقط به عابران پیاده اختصاص پیدا می‌کند و سواره‌ها برای دسترسی به مسیرهای عبوری شرق به غرب و برعکس از داخل زیرگذر و مسیرهای شرق به شرق و غرب به غرب از طریق دوربرگردان‌ها انتقال می‌یابند. وی اظهار امیدواری کرد که فاز نخست این طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده به پایان برسد و افزود: دلیل اینکه در ماه پایانی سال کار اجرای این طرح را آغاز کردیم این بود که بتوانیم از فرصت خلوتی شهر در تعطیلات نوروز استفاده کنیم و کار را با سرعت بیشتری به پیش ببریم.

تغییر خطوط اتوبوسرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی اطلاعیه‌ای تغییرات در خطوط عبوری اتوبوسرانی به‌علت انجام عملیات تعریض زیرگذر میدان امام‌حسین را اعلام کرد. براساس این اطلاعیه، ‌ اتوبوس‌های سامانه تندرو 1 که مسیر شرق به غرب خیابان انقلاب اسلامی را طی می‌کنند و قبلا از زیرگذر میدان امام‌حسین تردد می‌کردند، همچنان از مسیر زیرگذر همراه با سایر خودروها از جمله اتومبیل‌های سواری تردد می‌کنند.

همچنین اتوبوس‌های مسیر غرب به شرق خیابان انقلاب اسلامی و خیابان دماوند به‌دلیل یکطرفه شدن زیرگذر میدان امام‌حسین همراه با بار ترافیکی از مسیر روگذر میدان تردد می‌کنند. در اطلاعیه شرکت واحد همچنین تاکید شده است، اتوبوس‌های برقی که از میدان راه‌آهن تا خیابان 17شهریور مسافران را به میدان امام‌حسین و بالعکس جابه‌جا می‌کردند به‌علت اینکه فعلا اتوبوس‌های برقی مسیر مذکور را نمی‌توانند پوشش دهند برای رفاه حال شهروندان به جای سامانه برقی، تعداد 40دستگاه اتوبوس، خدمت‌رسانی به مسافران را انجام خواهند داد.

مسیرهای جایگزین تردد در میدان‌امام‌حسین

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از تمهیدات ویژه برای تردد در میدان امام‌حسین خبر داد.
وی ضمن اظهار اینکه بهتر بود در این باره خیلی بیشتر اطلاع‌رسانی می‌شد تا مردم گرفتار ترافیک سنگین و سردرگمی در این میدان نشوند تاکید کرد: آن‌دسته از رانندگانی که قصد عبور در مسیر شرق به غرب میدان امام‌حسین به سمت میدان انقلاب را دارند می‌توانند از زیرگذر خط اتوبوس تندرو استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران به ایسنا گفت: آن دسته از رانندگانی که از مسیر شرق به غرب قصد ورود به خیابان 17شهریور را دارند باید از خیابان شهید منتظری(ایرانمهر) گردش به چپ کرده و از طریق خیابان صفا و 17شهریور جنوب ادامه مسیر دهند.

رحیمی با اشاره به اینکه تردد آن دسته از رانندگانی که از سمت غرب به شرق می‌خواهند وارد خیابان‌های 17شهریور یا دماوند شوند از همان مسیر قبلی امکانپذیر است، گفت: درعین حال آن دسته از رانندگانی که از جنوب به شمال خیابان 17شهریور قصد تردد به خیابان دماوند را دارند نیز می‌توانند مسیر عادی خود را ادامه دهند.

و اما آن دسته از رانندگانی که از مسیر جنوب به شمال خیابان 17شهریور قصد تردد به سمت غرب را دارند باید پس از ورود به میدان امام‌حسین به سمت شرق ادامه مسیر داده و پس از دور زدن در تقاطع شهید منتظری همانند سایر خودروها از زیرگذر میدان امام‌حسین برای تردد استفاده کنند.

کد خبر 160889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز