همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند این ادعا که مظنونین حادثه انفجار بمب روز سه شنبه در بانکوک با حکومت ایران مرتبط بوده اند را بی اساس دانست.

بیزمارک

مجید بیزمارک در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی آسه آن که امروز شنبه در روزنامه "نیشن" بازتاب داشت هر گونه ارتباط میان ایران و انفجارهای منطقه "سوکومویت سوی" در مرکز شهر بانکوک را رد کرد.

بر اساس این گزارش ، این انفجارها که امنیت پایتخت تایلند را به مخاطره انداخت باعث شدکه 14 کشور به شهروندان خود در مورد سفر به تایلند هشدار بدهند،مجید بیزمارک در سخنان خود رژیم صهیونیستی را مظنون اصلی این انفجارها دانست.

وی گفت : اگر با دقت و عاقلانه به این مسئله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که چه کسی در پشت این سناریو قرار دارد . مسائلی هست که من نمی توانم آنها را بازگو کنم اما همان طور که اشاره کردم در این سناریو صهیونیست ها متهم اول هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر از مالزی، بیزمارک افزود : درمورد مسئله تابعیت مظنونین این انفجارها تردیدهایی وجود دارد ولی درعین حال ایران این حوادث را قویاً محکوم کرده است.

وی گفت : ما نمی دانیم این افراد چه کسانی هستند ، آنها ممکن است هر کسی باشند.

رسانه ها دراین باره نوشتند که هم اکنون دومرد که تابعیت آنها ایرانی اعلام شده تحت بازداشت پلیس تایلند بسرمی برند. گفته می شود که آنها اعتراف کرده اند که در حال برنامه ریزی برای حمله به دیپلمات های اسرائیلی مشابه آنچه که در هندوستان و گرجستان صورت گرفت، بوده اند. بر اساس این گزارش ، پلیس مالزی نیز موفق شده است مظنون سوم را هنگامی که در حال گریختن از این کشور بود ، دستگیر کند.

روزجمعه رئیس پلیس شهر بانکوک سپهبد "وینای تونگ سونگ" اعلام کرد که مقامات این کشور در جستجوی 2 مظنون دیگر هستند که یکی از این 2 مردی است که در تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته در حال خروج از خانه محل وقوع انفجار اول است.

بیزمارک گفت:این حادثه توسط رژیم صهیونیستی طراحی شده است آنها قصد دارند روابط میان ایران و تایلند و همچنین ثبات در دنیا را به خطر بیندازد.

وی افزود : می توانید زنجیره حوادث این چنینی را یکی پس از دیگری طی ماه های گذشته در کشورهای مختلف مشاهده کنید. این مسئله نشان می دهد چه کسی پشت این سناریو است؛ سناریویی که برای ثبات و صلح در منطقه خطرناک است.

به گفته او، سفارت ایران در تایلند آماده همکاری با مقامات تایلندی برای بررسی کامل ماجرا است.

وی افزود : تمامی این حوادث و سناریوها توسط عناصر رژیم صهیونیستی طراحی و هدایت شده اند. شروع این زنجیره با انتشار اخبار جعلی به سراسر دنیا بود. آنها متهمین اصلی این حوادث هستند.

بیزمارک در پاسخ به سؤالی در مورد نگرانی ایران از طراحی شدن این انفجارها به منظور القای دست داشتن این کشور در آنها افزود :البته ما نگران هستیم زیرا ما به دنبال صلح هستیم. ما به دنبال ثبات، نه تنها در روابط ایران و تایلند بلکه در کل منطقه و جهان هستیم.

سفیر کشورمان در ارتباط با درگیر شدن تایلند در جدال میان ایران و رژیم صهیونیستی گفت که روابط ایران و تایلند بیش از چهار قرن قدمت دارد و 57 سال از آغاز روابط دیپلماتیک رسمی بین دو کشور می گذرد.

وی افزود:هنگامی که ازمنظر دیپلماسی و تاریخ به این روابط نگاه بکنیم هیچ گونه تنشی در روابط دوجانبه ایران و تایلند نمی بینیم. چه کسی میل دارد این روابط دوستانه را تخریب کند، ما واقعاً در مورد این مسئله نگرانیم. من اطمینان دارم که با مدیریت مدبرانه مقامات تایلندی آنها موفق به تخریب روابط خوب میان دو کشور نخواهند شد.

بیزمارک گفت: تحریم های تجاری و اقتصادی غرب بر ایران تأثیری نگذاشته اند زیرا این کشور دارای منابع طبیعی است و برای بقاء نیاز به دیگران ندارد.

وی افزود : تحریم ها مسئله جدیدی نیستند زیرا در طی سه دهه گذشته ایران کم و بیش با چنین تحریم هایی مواجه بوده است.

 

کد خبر 160808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز