همشهری آنلاین: رای گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در مناطق دور افتاده و صعب العبور این کشور در شرایطی که بیش از دو هفته به آغاز موعد قانونی انتخابات در دیگر مناطق این کشور زمان باقی مانده است، آغاز شد.

 انتخابات ریاست جمهوری روسیه آغاز شد

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در این مرحله رای گیری در 37 منطقه روسیه انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود یک درصد جمعیت روسیه شامل حدود 150 هزار نفر در مناطق دورافتاده و صعب العبور این کشور آرای خود را به صندوق ها بریزند.

دراین مرحله، ماموران رای گیری با وسایل نقلیه ویژه مانند سورتمه، قایق و خودروهای ویژه برف پیما ، صندوق ها را به مناطق صعب العبور منتقل می کنند تا ساکنان این مناطق هم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

بر اساس اخبار رسانه های خبری روسیه، انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه در مناطق دورافتاده در جزیره ساخالین و استان ماگادان در خاور دور روسیه آغاز شد.

رای گیری بیش از موعد اصلی انتخابات ریاست جمهوری روسیه به این منظور صورت می گیرد که آرای افراد ساکن مناطق دورافتاده و صعب العبور روسیه یا کشورهای دارای فاصله زیاد جغرافیایی از این کشور همزمان با آرای بقیه ساکنان روسیه شمارش شود.

قرار است روز شنبه انتخابات ریاست جمهوری روسیه در 60 کشور جهان برای اخذ آرای روس های مقیم آنها آغاز شود.

این دوره رای گیری انتخابات روسیه تا سوم ماه مارس (13 اسفند ماه)، یک روز پیش از برگزاری رسمی انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین رهبر حزب حاکم روسیه واحد ، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه، سرگئی میرونف رهبر حزب روسیه عادل، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه و میخاییل پروخوروف سرمایه دار روس نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه هستند.

کد خبر 160698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز