همشهری آنلاین: معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه نخستین گردهمایی نخبگان قرآنی کشور که ساعتی پیش در اصفهان به اتمام رسید، از نخبگان قرآنی خواست تا با هم فکری و مشارکت، مسئولان کشور را در سعادت اخروی مردم یاری دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به اصفهان، نسرین سلطان‌خواه، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، در مراسم اختتامیه نخستین گردهمایی نخبگان قرآنی سراسر کشور که امروز، 27 بهمن ماه در اصفهان برگزار شد، درباره وظایف نخبگان قرآنی کشور در زمینه‌سازی برای سعادت جامعه سخنرانی کرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری از مسئولان و نخبگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود این مطلب را گوش زد کردند که مسئولان کشور فقط نباید به فکر معیشت مردم باشند و وظایف امور معنوی و حرکت مردم جامعه به سوی سعادت را رها کنند.

وی افزود: مسئولیت اصلی نظام اسلامی این است که به دین مردم رسیدگی کند و در نهایت آنها را به سعادت برساند. رسیدگی به اشتغال و رزق و روزی و تحصیل و بهداشت همگی مقدمه‌ای برای سعادت بشر است و در این راستا یک وجه فعالیت نخبگان و به خصوص نخبگان قرآنی کشور، همان بهشتی شدن مردم است.

سلطان‌خواه بیان کرد: فعالیت در عرصه‌های اقتصادی، سلامت و امنیت و ... این‌ها هیچ کدام ملازمت با سعادت مردم و آرامش آنها ندارد و مقدمه رسیدن به این آرامش است. برای اینکه مردم از دین خود در نمانند و در همان مسیری که دین از مردم خواسته به تکامل برسند، باید از خود دین کمک گرفت.

معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور تشریح کرد: این هدف مهم از طریق خود قرآن حاصل می‌شود و مردم باید یاد بگیرند که چگونه زندگی کنند و به سعادت برسند و نخبگان قرآنی در تحقق این هدف بزرگ و منویات مقام معظم رهبری مسئولیت دارند. بنابراین هم باید تلاش کرد که امثال علامه طباطبایی‌ها تربیت شوند و هم اینکه جامعه به طور کلی عموم مردم در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: در دنیا برای برقراری وحدت ملی کارناوال‌هایی راه می‌اندازند که خیلی هم پایه عقلانی ندارد ولی به برکت دین اسلام اعیاد و مناسبت‌های عقلانی وجود دارد که میلیون‌ها انسان در آن شرکت می‌کنند که از این موارد می‌توان به برپایی نماز عید فطر اشاره کرد.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این مراسم در حالی برگزار می‌شود که دولت هزینه‌ای نمی‌کند و این حرکت‌ها به صورت خودجوش برگزار می‌شود. مراسم دهه محرم و 22 بهمن‌ماه و ماه مبارک رمضان و ... همگی از این اجتماعات باشکوه است که مردم به صورت خودجوش آنها را انجام می‌دهند.

سلطان خواه تصریح کرد: در راستای گسترش فرهنگ اسلامی، از این ظرفیت‌ها باید استفاده کرد. یک روحانی و یک معلم قرآن را مردم به راحتی به حریم خصوصی خانواده خود راه می‌دهند. این در حالی است که در کنار همه برنامه‌های آموزشی در روند اجرا مشکلاتی وجود دارد و گاهی طرح متوقف می‌شود اما برنامه‌های خودجوش و مذهبی از این آفت به دور است.

وی در پایان اشاره کرد: خود مردم جلسات خوب قرآنی را برگزار می‌کنند ولی مسئولان باید سیاست‌گذاری کنند تا این جلسات به‌خوبی برگزار شود و جهت‌دهی فکری لازم به این جلسات سنتی قرآن داده شود.

کد خبر 160670
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز