همشهری آنلاین: در راستای ادامه اصلاحات اعلام ‌شده در سوریه، رئیس‌جمهوری این کشور روز 26 فوریه (هفتم اسفند) را برای برگزاری همه‌پرسی درخصوص قانون اساسی این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه طی حکمی روز یکشنبه 26 فوریه را برای برگزاری همه‌پرسی عمومی در سوریه درباره قانون اساسی اصلاح‌شده این کشور تعیین کرد.

قانون اساسی سوریه که توسط کمیته‌ بازنگری قانون اساسی اصلاح شده بود، پیشتر برای تائید به بشار اسد تحویل داده شده بود.

کمیته بازنگری قانون اساسی سوریه توسط بشار اسد به منظور اجرای اصلاحات در قانون اساسی و پاسخ به درخواست‌های مردم تشکیل شده بود.

از سوی دیگر تلویزیون سوریه اعلام کرد: انتخابات پارلمانی این کشور طی 90 روز پس از تصویب پیش‌نویس قانون اساسی جدید برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون رسمی سوریه، روز چهارشنبه اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور طی 90 روز پس از تصویب پیش‌نویس قانون اساسی جدید که قرار است همه‌پرسی آن در 26 ماه فوریه اجرا شود، برگزار خواهد شد.

رسانه‌های رسمی سوریه همچنین اعلام کردند که پیش‌نویس قانون اساسی جدید در حقیقت به این معناست که نظام سیاسی سوریه بر اصل مشارکت احزاب سیاسی مختلف در کشور متکی است.

کد خبر 160609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز