سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

قبل‌تر در این ستون اشاره داشتیم به اینکه گاه برخی از بزرگسالان هوس بازگشت به دوران کودکی به سرشان می‌زند و در این هوس‌کردن‌ها حق استفاده کودکان از وسایل تفریحی را زیر پا می‌گذارند.

سطح شهر

از سوی دیگر کودکان هم ممکن است هوس زود بزرگ‌تر شدن را در سر بپرورانند. در این زمینه پدران و مادران باید هوشیار و مراقب رفتار کودکان خود باشند، چون ممکن است کودکان در پی این خواست بر آیند و مخاطراتی را برای خود رقم بزنند. معمولا کودکان برای ارضای این خواست خود به تقلید رفتارها و گفته‌های بزرگسالان به‌ویژه پدر و مادر خود روی می‌آورند.

در همین زمینه شاید دختران خردسالی را در خانواده خود دیده باشید که با پوشیدن کفش پاشنه بلند مادرشان خواسته‌اند احساس بزرگی خود را نشان دهند، اما با این کار یکباره تعادلشان را از دست داده و به زمین افتاده‌اند یا پسر بچه‌ای به تقلید از پدرش خواسته تا بار سنگینی را بلند کند، اما به‌خودش آسیب رسانده است. اخیرا گزارش‌هایی در رسانه‌ها منعکس شده که از رفتارهای خطرساز کودکان حکایت داشته است.

یکی از مهم‌ترین این گزارش‌ها مربوط به زمانی است که پدران و مادران برای ورزش به جاده‌های تندرستی موجود در بوستان‌ها می‌روند و با وسایل ورزشی به نرمش و ورزش می‌پردازند. در این بین دیده شده که برخی کودکان از مشغولیت پدر و مادر خود استفاده کرده و هوس سوار شدن بر این وسایل را می‌کنند. به جز آنکه امکان افتادن و زخمی شدن کودکان در این موارد زیاد است، این وسایل به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که تنها برای بزرگسالان مناسب بوده و خردسالان درصورت استفاده از آنها نه تنها به رشد خود کمک نمی‌کنند که حتی ممکن است در مسیر رشد خود موانعی ایجاد کنند.

کد خبر 160523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز