همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با بیمه مرکزی از ابتدای اسفند ماه دیگر نیازی به حضور هر دو طرف در شرکت‌های بیمه نیست و تنها طرف غیرمقصر برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه می‌کند.

سردار اسکندر مومنی در حاشیه نخستین همایش مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با اجرای این طرح حضور پلیس در صحنه تصادفات خسارتی به شدت کاهش یافته و مردم نیز از سرگردانی نجات می‌یابند.

 وی تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با بیمه مرکزی از ابتدای اسفند ماه در صورت بروز تصادفات خسارتی تا سقف 22 میلیون و پانصد هزار ریال و توافق طرفین تصادف، دیگر نیازی به رسم کروکی توسط پلیس و حضور هر دو طرف تصادف در شرکت بیمه نیست و شرکت‌های بیمه مکلفند با حضور طرف غیرمقصر و دریافت مدارک لازم نسبت به پرداخت خسارت تصادف اقدام کنند. 

 رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تبادلات اطلاعات میان شرکت‌های بیمه و پلیس گفت: تبادل اطلاعات میان بیمه و پلیس کمک بسیاری به دو طرف در امر شناسایی رانندگان پرتخلف خواهد کرد.

 وی با اشاره به تبادل اطلاعات میان پلیس و شرکت‌های بیمه خاطرنشان کرد: تبادل اطلاعات کمک می‌کند تا شرکت‌های بیمه بر اساس میزان تخلفاتی که رانندگان مرتکب شده‌اند از آنان هزینه بیمه دریافت کنند.

 رئیس پلیس راهور ناجا افزود: این قانون در زمینه خودروهای فرسوده و دارای ایمنی کم نیز موثر خواهد بود.

 مومنی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های موثر در ایمنی و انضباط ترافیکی شرکت‌های بیمه هستند، گفت: از دیگر موضوعات اصلی در این تفاهم‌نامه سرعت در پرداخت خسارت به میزان سرعت در دریافت حق بیمه است.

 وی با بیان اینکه موضوع دیگر در این تفاهم‌نامه استقرار شرکت‌های بیمه در معابر شهری و برون‌راهی بود، خاطرنشان کرد: قانونگذار این موضوع را پیش‌بینی کرده و مقرر شد این شرکت‌ها در پاسگاه‌ها نیز مستقر شوند و به سرعت به افرادی که فاقد بیمه‌نامه هستند خدمات‌رسانی کنند تا نداشتن بیمه‌نامه مانع از سفر یا تردد آنان نشود.

کد خبر 160492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز