همشهری آنلاین: مهتاب فیروزآبادی(هنرمند نقاش) پس از حضور موفق در آرت فیر اتریش و ایتالیا این‌بار قرار است، با سه اثر در آرت فیر لندن حضور یابد؛ این درحالی است که ایران برای اولین بار در این آرت فر شرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا، فیروزآبادی دراین باره گفت: در این آرت فر که به‌عنوان نمایشگاه بین‌المللی هنرهای معاصر لندن محسوب می‌شود و از 16 تا 18 فوریه(27 تا 29 بهمن) در شهر لندن برگزار می‌شود، سه اثر از کارهایم ازسوی گالری سوگما آلمان به این آرت فر به نمایش درمی‌آید.

وی در ادامه گفت: سه اثرم به نام‌های آرزو (wish)، زندگی (live) و خواب (dreaming) در این نمایشگاه در کنار آثار هنرمندان بیش از 35 کشور دنیا ارائه خواهد شد.

فیروزآبادی که تنها ایرانی شرکت کننده در این آرت فر است، گفت: در این نمایشگاه فروش آثار هنرمندانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، نروژ، سوئد، سوئیس، فنلاند، ایتالیا، کانادا، ایران، پرتقال، ژاپن، ترکیه، امارات متحده عربی و ... شرکت دارند.

ایران برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی هنرهای معاصر در لندن باعنوان آرت فیر لندن (Parallax art fair) شرکت می‌کند.

این نمایشگاه فروش آثار هنرمندان جهان برای سومین بار است که در شهر لندن برپا می‌شود و هنرمندان کشورهایی از غرب و شرق اروپا، ایالات متحده آمریکا، آسیا، آمریکای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی و اقیانوسیه در آن حضور دارند.

دکتر کریس بارلو (مدیر آرت فیر لندن) درباره این نمایشگاه می‌گوید: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان تنوع بسیار وسیعی از هنر سراسر جهان را تجربه کنند که هنرمندانی از فرهنگ‌های مختلف دنیا در این رویداد هنری حضور دارند.

وی در ادامه می‌گوید: من بسیار خوشحالم که تعداد هنرمندان امسال افزایش یافته و هنرمندانی از کشورهای ایران، ترکیه، شرق اروپا و آفریقا در سومین دوره آرت فیر به ما پیوستند.

نکته قابل توجه اینکه آثار آفریده شده هنرمندان متاثر از بهار عربی، در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

 

کد خبر 160490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز