سوریان به عنوان پر افتخارترین فرنگی‌کار ایران به ترکیه نرفت تا خود را مهیای حضور در بازی‌های المپیک لندن کند و حالا برای رسیدن به المپیک ابتدا باید سهمیه حضور در این مسابقات را کسب و بعد ناکامی دوره قبل را جبران کند.

حمید سوریان

مصاحبه المپیکی همشهری با حمید سوریان را در ادامه می‌خوانید:

  • بهترین کشتی گیر وزن 55کیلوگرم المپیک لندن چه کسی خواهد بود؟

حدود 6 ماه تا المپیک باقی مانده و هنوز مشخص نیست که چه کسانی در لندن روی تشک خواهند رفت. برای همین نمی‌توان در خصوص این مسابقات حرف زد.

  • امروز که به گذشته نگاه می‌کنید، از اینکه به رقابت‌های جهانی ترکیه نرفتید پشیمان نیستید؟

چرا، اما خب در آن دوره شرایط خاصی وجود داشت که باعث شد به استانبول نروم.

  • پس اگر این امکان وجود داشت که به گذشته بازگردیم به مسابقات جهانی می‌رفتید؟

بی‌تردید اگر این امکان وجود داشت که به 20روز قبل از برگزاری مسابقات جهانی بازگردیم به ترکیه می‌رفتم و با تمام وجود کشتی می‌گرفتم، چرا که شاید بعدها افسوس این را بخورم که این رقابت‌ها را از دست داده‌ام.

  • الان چطور، در حال حاضر هم افسوس می‌خورید؟

در حال حاضر نگاه من رو به جلو است و به گذشته توجه نمی‌کنم. دوست ندارم به گذشته بازگردم. ترجیح می‌دهم امروز تلاش کنم تا به موفقیت‌های آینده برسم. همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام دوران قهرمانی تلخی و شیرینی‌‌های زیادی دارد و غیبت من در استانبول یکی از این تلخی‌ها بود.

  • شرایط را برای کسب سهمیه المپیک چطور می‌بینید؛ به‌نظر نمی‌رسد کسب جواز حضور در مسابقات لندن آن هم در وزن نخست، کار آسانی باشد؟

بله کار آسانی نیست اما من و دیگر فرنگی‌کاران تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در رقابت‌های گزینشی قزاقستان که در دهه دوم فروردین برگزار خواهد شد، سهمیه را به دست آوریم. من امیدوارم که بتوانیم در مسابقات سخت گزینشی، سهمیه را از آن خود کنیم.

  • سوریان تا کجا ادامه خواهد داد؟

در این چند سال، خستگی زیادی از جانب کشتی به من وارده شده و اگر تصمیم با خودم بود شاید از همین حالا مصمم می‌ شدم بعد از المپیک از کشتی قهرمانی کنار بروم.

کد خبر 160425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز