یوسف کرمی، کاپیتان تیم ملی تکواندو و دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک 2004 آتن است.

مهدی کرمی

 او که از هم‌اکنون به خاطر تجربه بالا و شناخت کافی از حریفان یکی از گزینه‌های اصلی مدال طلای المپیک 2012 لندن به‌حساب می‌آید معتقد است: حضور در بازی‌های المپیک برای هر کشوری جدای از کسب نتیجه اهمیت بسیاری دارد به‌طوری‌که در حاشیه این بازی‌ها شاهد حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف هستیم که تا به حال شاید اسم آن کشور را هم نشنیده باشیم و اصلا ندانیم کجای دنیا قرار دارند. کشورها برای ابراز وجود و نشان دادن هویت و شخصیت خود در المپیک به‌عنوان میدانی که چشم جهانیان به آن است حضور می‌یابند و چه خوب است که این حضور با مدال‌آوری و موفقیت هم همراه باشد.

کرمی ضمن تاکید بر حضور عزتمندانه در المپیک ادامه داد: نگاهی به برنامه کمیته بین‌المللی المپیک در ارائه وایلد کارت (مجوز حضور به کشورهایی که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند) نشان می‌دهد که IOC به‌دنبال حضور حداکثری است تا به منشور و شعار المپیک که برابری و برادری را در این میدان بزرگ دنبال می‌کند نزدیک‌تر شود. این موضوع نشان‌دهنده این است که المپیک فقط جنبه قهرمانی و مدال‌آوری ندارد و چه‌بسا برخی رفتارها و منش‌های نمایندگان اعزامی هرکشور می‌تواند در این آوردگاه برای یک ملت پیامی بزرگ و ارزشمند‌تر از مدال نیز به‌همراه داشته باشد.

وی در پایان یاد آور شد: ورزش ایران هم در المپیک جایگاهی برای خود داشته و دارد ولی اگر به 5کشور اول مدال‌آور المپیک توجه کنیم درمی‌یابیم که ورزش و موفقیت کاروان‌ها نیز تابعی است از اقتصاد، برنامه‌ریزی و شرایط حاکم در آن کشور، پس باید به این مسائل هم توجه داشته باشیم. هر چقدر در هزینه و برنامه‌ریزی برای ورزش رشد خوبی داشته باشیم به همان اندازه می‌توانیم در المپیک مطلوب ظاهر شویم.

کد خبر 160423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز