یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فیلم چینی برنده جایزه خرس طللایی فستیوال فیلم برلین شد.

به گزارش بی بی سی، موضوع این فیلم که "ازدواج تویا" نام دارد، درباره یک و زندگی‌اش در مغولستان داخلی است.وانگ کوانان کارگردان این فیلم پس از پذیرش جایزه خرس طلایی(بالا ترین جایزه جشنواره فیلم برلین) گفت: جایزه‌ای بهتر از این را نمی‌توانسته برای سال جدید چینی در ذهن خود متصور شود.

وانگ به هنگام دریافت جایزه خرس طلایی نیز گفت:رویای بسیار زیبایی برای من به واقعیت تعبیر شده است.شاید این آخرین فیلمی باشد که درباره دامداران مغولی ساخته می‌شود زیرا به هرتقدیر (با توجه به روند کنونی توسعه) آن‌ها در هیاهوی شهر‌ها ناپدید خواهند شد.

خبرنگاران حاضر در جشنواره اختصاص جایزه خرس طلایی برلین به فیلم ازدواج تویا را تعجب برانگیز توصیف کردند.

جوزف سدار نیز جایزه بهترین کارگردان را برای ساخت درامی تحت عنوان "بوفورت" - موضوع آن درباره جنگ در خاورمیانه است - از آن خود کرد.

خولیو چاوز آرژانتینی نیز به دلیل ایفای نقش در فیلم "دیگری" جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد. جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره برلین نیز به نینا هس از آلمان به دلیل بازی در فیلم "یلا" اختصاص یافت.

مراسم معرفی برترین‌ها و اهدای جوایز به این افراد در  روز شنبه 17 فوریه (28 بهمن) انجام گرفت.در این دوره جشنواره برلین بیش از 370 فیلم به نمایش درآمد.فستیوال برلین در رده دیگر جشنواره‌های معتبر سینمایی اروپا نظیر ونیز و کن قرار دارد.

کد خبر 16038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز