همشهری‌آنلاین: طراح اولیه سئوال از رئیس جمهور با بیان اینکه احمدی نژاد نباید حضورش در مجلس را برای پاسخگویی به نمایندگان ملت زشت قلمداد کند،‌ گفت:‌ به شکرانه احیای یکی از اصول مهم قانون اساسی باید روزه بگیریم.

عبدالجبار کرمی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به لزوم شکسته شدن تابوی سئوال از رئیس جمهور گفت: طراحان سئوال از احمدی نژاد باید به شکرانه اینکه یکی از اصول مهم و معتبر قانون اساسی احیا شده است، دست کم یک روز را روزه بگیرند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهوری و لزوم حضور احمدی نژاد در صحن علنی برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان،‌پیروزی طراحان سئوال نیست بلکه جان بخشی به یکی از اصول قانون اساسی است که 33 سال خاک خورده بود.

وی افزود: باید این اصل قانون اساسی که رئیس جمهوری را مؤظف به حضور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان می‌کند به عنوان یک اصل نهادینه شده تبیین شود.

این نماینده با بیان اینکه شنیدن درد‌دل‌ها و دغدغه‌های مردم در قالب 10 محور سئوال از رئیس جمهوری به نفع خود رئیس جمهوری است،‌ تأکید کرد: عقل سیاسی آقای احمدی نژاد باید این را بطلبد که از این فرصت به عنوان نقطه قوتی برای حمایت از خود استفاده کند.

وی یادآور شد: سئوال از رئیس جمهوری ابزاری نظارتی و کارآمد برای شفاف‌سازی عملکرد دولت است و احمدی نژاد نباید این امر را زشت قلمداد کند زیرا در این صورت سئوال از وزیران هم از دید ایشان و اعضای کابینه نیز زشت جلوه خواهد کرد.

کد خبر 160247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز