مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرحله دوم ساماندهی مسافربرهای شخصی تهران که در آن بیش از 40 هزار راننده مسافربر ثبت نام کرده‌اند از اول اسفند آغاز می‌شود.

صفری مقدم سرپرست اداره کل برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: در انتهای مرحله اول طرح در پایان بهمن، بیش از 37 هزار نفر با مراجعه به شعب پیک بادپا و 3 هزار نفر دیگر نیز از طریق اینترنت ثبت نام کردند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را برنامه ریزی برای ساماندهی مسافربرهای شخصی خواند و گفت: تامین سوخت در صورت سهمیه بندی، اعطای مجوز فعالیت در سطح شهر و نوسازی ناوگان از طریق تعویض خودروهای فرسوده، از جمله اهداف این طرح به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، صفری مقدم با بیان اینکه اطلاعات جمع آوری شده در بانک بزرگ اطلاعاتی وارد و متمرکز شده است، اضافه کرد: نسخه چاپی اطلاعات دریافت شده تا دهم اسفند برای متقاضیان ارسال می‌شود.

وی افزود: متقاضیانی که تا تاریخ یادشده برگه خود را دریافت نکنند، می‌توانند از بازرسی تاکسیرانی موضوع را پیگیری کنند ضمن آنکه افرادی که تا پایان بهمن ثبت نام نکرده باشند برگه‌های خود را پس از دهم اسفند دریافت می‌کنند.

بنابراین گزارش براساس نتایج مرحله اول طرح ساماندهی مسافربرهای تهران64 درصد مسافربرها پیکان،  20 درصد پراید و 16 درصد سایر خودروها هستند که 65 درصد آنها قبل از سال 80 تولید شده‌اند.

همچنین 75 درصد خودروهای مسافربر در هر 100 کیلومتر بیش از 15 لیتر بنزین مصرف می‌کنند و به عبارتی از هر چهار خودروی مسافربر، سه خودرو هر روز بیش از 30 لیتر بنزین می سوزانند و تنها 14 درصد مسافربرها گازسوز هستند.

با اعلام نتایج مرحله اول طرح ساماندهی رانندگان مسافربر همچنین مشخص شد 57 درصد مسافربرهای تهران، تهرانی نیستند و 10 درصد آنها اصلا در این شهر زندگی نمی‌کنند و صرفا برای مسافربری صبح ها به تهران می‌آیند و شب ها به شهر خود بر می‌گردند.

براساس اطلاعات یادشده 25 درصد مسافربرهای تهران بیش از 50 سال دارند و 78 درصد رانندگان مایل به تعویض خودروی خود هستند.

کد خبر 16017

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز