همشهری آنلاین: روانپزشکان ارشد روسیه خواستار اقدامات فوری برای مقابله اوج‌گیری میزان خودکشی در میان نوجوانان در این کشور شدند که یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان است.

adolescent

به گزارش خبرگزاری فرانسه زوراب ککلیدزه، روانپزشک ارشد وزارت بهداشت روسیه  روز جمعه 10 فوریه در میزگردی در مسکو گفت شمار افراد 15 تا 19 ساله‌ای در این کشور که جان خود را می‌گیرند،‌ تقریبا سه برابر بالاتر از حد میانگین جهانی 19 تا 20 مورد در هر 100 هزار نفر است.

پاول آستاخوف، مشاور رئیس‌جمهوری در امور کودکان، گفت هر سال در روسیه چهار هزار نوجوان خودکشی می‌کنند.

ککلیدزه گفت باید در مدارس روانشناسی تدریس شود تا به کودکان به حل مشکلات‌شان کمک کند و همچنین از کلیسای ارتودوکس روسیه خواست تا حمایتش از نوجوانان مسئله‌دار را گسترش دهد.

ککلیدزه به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: "ما برنامه‌ای را برای حل این مشکل تدوین کرده‌ایم... و به زودی آْن را به اجرا در خواهیم آورد."

او همچنین سایت‌های تبادل نظر اینترنتی را که توصیه‌هایی درباره شیوه‌‌های گوناگون دست زدن به خودکشی را بیان می‌کنند،‌ محکوم کرد.

بوریس پولو‍ژی، یکی از پزشکان ارشد در بیمارستان روانپزشکی مرکز سربسکی در مسکو در این باره گفت:‌ "موقعیت در کشور ما از این لحاط  بسیار بد است."

این هفته،‌دو دختر نوجوان از بام یک مجتمع آپارتمانی در شهرک لوبنیا در منطقه مسکو به پایین پریدند که سومین خودکشی دونفره در روسیه از ماه اکتبر تا به حال است.

روز جمعه نیز بازپرسان اعلام کردند در حال بررسی مرگ یک پسر 12 ساله هستند که در خانه اش در منطقه کارسنویارسک سیبری خودش را از یک میله افقی دار زده بود.

بر اساس آمار یونیسف و وزارت بهداشت، روسیه اکنون از لحاظ خودکشی در میان نوجوانان در رده سوم جهان قرار دارد.

کد خبر 160084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز