همشهری‌آنلاین: جدول برنامه‌های جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر منتشر شد.نام افراد و گروه‌ها و ساعت و سالن اجرا در این برنامه آمده است.

موسیقی فجر

به گزارش همشهری‌آنلاین اجراها در 11 سالن در روزهای 24 تا 30 ‌بهمن ماه برگزار می‌شود. در میان اجراهای شاخص موسیقی ارکسترال و سنتی که در تالار وحدت به صحنه می‌روند، نام‌هایی چون جلال ذوالفنون با گروه اوستا،ارکستر ملی به رهبری بردیا کیارس و آواز سیدعبدالحسین مختاباد،ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی‌پور با آواز مختاباد و امیر تاجیک،ارکستر صدا و سیما به رهبری بیگلری‌پور و ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضامشایخی از جمله شناخته‌شده ترین چهره‌های موسیقی هستند که در تالار وحدت و رودکی اجرای برنامه دارند. در تالار وحدت ارکستر سمفونیک رودکی به رهبری آرش امینی و گروه کر نامیرا به رهبری فرهاد هراتی و ارکستر آرس نووا به رهبری آرمین قیطاسی هم اجرای برنامه دارند.

چهره‌های شناخته شده‌ای چون مسعود شعاری با گروه همساز،سامان احتشامی ،حمیدرضا دیبازر با گروه فوژان،محسن شریفیان با لیان هم در این جشنواره در تئاتر شهر اجرای برنامه دارند.

در تالار پژوهش نیز شب‌های نسل دیگر برگزار می‌شود که در میان این چهره‌ها نام سامر حبیبی،نوازنده کمانچه و پویا سرایی و بابک بوبان و حسام اینانلو نام‌آشنا‌تر از بقیه است.

حضور گروه‌هایی از کشورهای سوئد و سویس و آلمان و سوریه ،روسیه و ارمنستان بخش بین‌الملل جشنواره را رقم زده است،بخشی بسیار فقیر و کم شمار.این گروه‌ها در تالار رودکی اجرای برنامه دارند.

گروه‌های بانوان در فرهنگسرای نیاوران اجرای برنامه دارند و اجرای آنها ساعت 16 عصر آغاز می‌شود. نام پری ملکی و ژیوار شیخ‌الاسلامی شناخته‌تر و باسابقه‌تر از سه گروه بعدی است.

در سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر هم گروه‌هایی از شهرستان‌های گرگان،اصفهان، مشهد، رفسنجان و قزوین و ... به اجرای برنامه می‌پردازند.

در بخش کودکان اگرچه نام فریبرز رستمی و مهدی آذرسینا به چشم نمی‌خورد،اما حضور ناصر و مسعود نظر به همراه سودابه سالم نشان می‌دهد که این بخش نسبتا پربرگ و بار است.

در بخش موسیقی پاپ که در برج میلاد اجرای برنامه دارند اما نام‌های نسبتا شناخته‌شده‌ای به چشم می‌خورد، از گروه آریان تا بنیامین،احسان خواجه‌امیری و گروه رستاک و مازیار فلاحی و محسن یگانه و بهنام صفوی و پدرام درخشانی و سینا سرلک و گروه رستاک. اگر چه به نظر می‌رسد مشخص نیست نام سینا سرلک که خواننده سنتی شناخته شده و از شاگردان استاد شجریان است،چرا باید در میان این گروه‌ها جای بگیرد. باید منتظر ماند و دید که کنسرت آقای سرلک و پدرام درخشانی چه سنخ موسیقی است تا بعد درباره آن قضاوت کرد. اگر چه به نظر می‌رسد با توجه به این که گروه  رستاک هم  گروهی سنتی هستند،جای دادن این گروه و آقای سرلک و درخشانی برای انتظاری است که دست‌اندرکاران جشنواره از اقبال عمومی به این دو گروه دارند.

در بخش پژوهش اما سخنرانانی چون رامین صدیقی در دو نوبت درباره کپی رایت و مالکیت معنوی و دکتر مصطفی کمال پورتراب هم در دو نوبت درباره فواصل موسیقی و ابداعی که خود انجام داده است سخنرانی می‌کند. این برنامه‌ها در خانه هنرمندان و در ساعت 10 و 30 صبح انجام می‌شود.

جدول کامل برنامه‌ها در زیر اعلام شده است:

برای دیدن اندازه بزرگتر و واضح‌تر، روی جدول کلیک کنید.

برنامه جشنواره موسیقی 27

کد خبر 160083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز