همشهری‌آنلاین: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در سال 1384 تاسیس شد

pajouheshgah

مهم ترین وظایف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:

• تولید علم، و ترویج آن و تربیت نیروی متخصص در زمینه علوم دفاع مقدس.
• تهیه و تدوین سیاست ها و راهبردهای پژوهشی و آموزشی در حوزه علوم دفاع مقدس.
• تأسیس مرکز اسناد و کتابخانه جامع تخصصی دفاع مقدس.
• تأسیس کانون نخبگان و پیشکسوتان دفاع مقدس.
• تدوین دائرة‌المعارف دفاع مقدس.
• همکاری و مشارکت با مؤسسات و نهادهای مختلف با هدف تحقیق و پژوهش و انتقال علوم و ارزش‌های دفاع مقدس.
• تربیت پژوهشگر در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر و برگزاری دوره‌های آموزشی.
• نظارت بر محتوای آثار منتشره دفاع مقدس و همچنین تأیید یا اصلاح و یا رد آثار منتشره به منظور جلوگیری از تحریف حقایق تاریخی.
• طراحی و راه اندازی پایگاه اینترنتی تحقیق و پژوهش مجازی به منظور ارتباط علمی با پژوهشگران و اندیشمندان ملی و فراملی در حوزه علوم دفاعی و دفاع مقدس.
• زمینه‌سازی آموزش علوم دفاعی و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس از طریق همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری.

پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصمیم گرفت در جهت ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس و ایجاد یک پایگاه بزرگ اینترنتی و الکترونیکی جهت گردهم‌آوری پژوهشگران و فعالان دفاع مقدس و جمع‌آوری منابع و اسناد و ارائه آنها بصورت الکترونیکی، در گام اول پایگاه اینترنتی پایداری را پایه‌گذاری نماید و با توجه به توان بالای پژوهشگاه در خصوص تولید نرم‌افزار، کلیه مراحل طراحی و تولید آن بصورت انحصاری در داخل پژوهشگاه انجام شده است.

پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، یک پرتال پژوهشی - اطلاع‌رسانی دفاع مقدس است و با گردآوری و ارائه منابع و مستندات هشت سال دفاع مقدس، پژوهشگران و دانشجویان را در جهت انجام مطالعات دقیق‌تر و سریع‌تر یاری خواهد رساند. مدیر مسئول این پایگاه احمد سوداگر بود.

منابع و مستندات پشتیبان شده در این پایگاه اینترنتی عبارتند از: مقالات، تصاویر، اسناد مکتوب، کتب، پایان‌نامه‌ها، اسناد صوتی و اسناد ویدئویی.

در بخش اخبار و رویدادها علاوه بر پوشش خبری رویدادهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس آخرین اخبار و رویدادها در حوزه دفاع مقدس در اختیار همگان قرار می‌گیرد تا کاربران لحظه به لحظه در جریان آخرین رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، هنری در حوزه دفاع مقدس قرار بگیرند. همچنین توسط بخش سردبیری، موضوعات تحلیلی و پژوهشی دفاع مقدس در قالب گزارش، گفتگو، یادداشت تهیه و تدوین می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

همچنین سرویسهای تالار گفتگو، روزنوشت (وبلاگ) و گپ اینترنتی برای مخاطبان عام ارائه شده است تا هر کدام به منزله‌ی رسانه‌ای ویژه، از زاویه‌ای خاص حماسه عظیم هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد تا علاوه بر گردهم‌آیی در فضای اینترنتی و مجازی، ناگفته‌ها، ظرایف، رشادتها و جانفشانیهای سپاه اسلام در این حماسه بزرگ را بیشتر آشکار سازد.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 159998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز