همشهری‌آنلاین: استقلال و ذوب آهن جمعه بیست ویکمبهمن یک نبرد تمام ایرانی را در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دهند تا تنها یک تیم از ایران شانس صعود به مرحله گروهی این جام را داشته باشد.

ss

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه‌های ایرانی کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته شروع می‌شود، چرا که دو نماینده ایران برای صعود به مرحله گروهی باید با یکدیگر رقابت‌ کنند.

پس از آن که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلایل مختلف سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از چهار تیم به دو سهمیه قطعی و دو سهمیه مشروط (پلی‌آف) کاهش داد، تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر در فصل گذشته مجبور شدند برای صعود به دور گروهی ابتدا در بازی‌های پلی‌آف شرکت کنند و از بدشانسی محض فوتبال ایران استقلال و ذوب آهن در نخستین گام به یکدیگر خوردند تا ایران امسال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حداکثر سه نماینده داشته باشد.

آبی‌های تهران که داربی هفتاد و چهار را با یک شکست تراژیک پشت سر گذاشتند، در دیدار بعدی خود مقابل سایپا هم موفق به پیروزی نشدند تا نگرانی‌های هوادارانشان برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از قبل شود. استقلالی‌ها که هنوز آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند، باید به امید حمایت هوادارانشان و بازی در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن بروند. پرویز مظلومی سرمربی استقلال که در تازه‌ترین صحبت‌هایش به یک مربی دیگر با کنایه‌های زیاد حمله کرده، شاید این روزها تمرکز همیشگی را در تیمش نداشته باشد.

در آن سوی میدان ذوب آهنی قرار دارد که یکی از بدترین فصل‌های خود را در چند سال گذشته تجربه کرده است. البته شاگردان ابراهیم زاده در دو، سه هفته‌ اخیر کمی وضعیت خود را بهتر کرده‌اند، اما باز هم به نقطه‌ای نرسیده‌اند که مورد انتظار هوادارانشان است. نایب قهرمان دو فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل هواداران استقلال به تجربه بازیکنانش اتکا کند.

روز جمعه شاهد یک نبرد تمام ایرانی برای صعود به مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود که پیروز آن باید به مصاف الاتفاق عربستان برود.

شاید استقلالی‌ها آرزو می‌کردند در یکی از هفته‌های نیم فصل نخست که هم فرهاد مجیدی و هم جباری و تیموریان را در اختیار داشتند، گام به این بازی مهم می‌گذاشتند، اما در حال حاضر آبی‌های پایتخت نه تنها این بازیکنان را در اختیار ندارند، بلکه داربی را هم واگذار کرده‌اند و در تهران هم برابر سایپا متوقف شده‌اند.

دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن روز جمعه ساعت 17:15 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

برنده این دیدار 29 بهمن میزبان الاتفاق عربستان خواهد بود

کد خبر 159957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز