چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به بارش برف در محورهای 11 استان کشور تاکید کرد: رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سردار اسکندر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف در اکثر استان‌های کشور گفت: با توجه به بارش برف و باران در استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور، لذا به کلیه رانندگان توصیه می‌کنیم تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و حتما در صورت انجام سفر تجهیزات ایمنی زمستانی مانند زنجیر چرخ را به همراه داشته و ضمن رعایت سرعت مطمئنه از سالم بودن برف پاک کن خودروی خود مطمئن شوند.

 وی با اشاره به این که پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول تمام تلاش خود را برای تردد ایمن خودروها به کار گرفته‌اند، افزود: در عین حال توصیه می‌کنیم با توجه به بارش برف خصوصا در اکثر محورهای کشور رانندگان حتما غذا و لوازم گرم‌کننده مانند پتو را به همراه داشته و در مبدا سفر خود حتما باک بنزین خودروی خود را به طور کامل پر کرده تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مانند مسدود شدن احتمالی راه یا گرفتار شدن در ترافیک مسیر با کمبود بنزین مواجه نشوند.

 سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز در مورد آخرین وضعیت راههای کشور با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، قزوین، البرز، زنجان، مرکزی بارش برف گزارش شده است به ایسنا گفت: همچنین در ارتفاعات استان کرمانشاه، گیلان، همدان و اصفهان بارش برف گزارش شده است.

 وی با بیان اینکه تردد در این محورهای برفی تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، گفت: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی در برخی محورهای استان کرمانشاه، گیلان، لرستان و همچنین محور اهواز ـ ماهشهر در استان خوزستان بارش باران گزارش شده است.

 به گفته رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تمامی محورهای مواصلاتی کشور به جز جاده فرعی زنجان ـ دندی که به علت ریزش برف صبح امروز مسدود شد، باز و تردد در آنها بلامانع است.

 سلبی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 60 فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داده است، افزود: از این میان 14 فقره فوتی و 46 فقره منجر به جرح بوده است.

 وی افزود: در 14 فقره تصادف منجر به فوت 18 نفر جان خود را از دست داده ودر 46 فقره تصادف منجر به جرح 75 تن مجروح شدند.

کد خبر 159879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز