همشهری آنلاین: عضو جبهه صدای ملت (جبهه منتقد دولت) ‌با اعلام اینکه هدف بنیادین تشکیل این جبهه، مبارزه با قانون‌گریزی و حرمت‌شکنی است، بررسی درخواست‌های متعدد چهره‌های مطرح کشور برای حضور در لیست این جبهه را دلیل اصلی تأخیر در ارائه لیست نهایی عنوان کرد.

مصطفی رضاحسینی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین‌ گفت: تأخیر در ارائه لیست نهایی صدای ملت (جبهه منتقد دولت) ‌به دلیل مطالعه بیشتر و بررسی درخواست‌های متعددی است که از سوی بسیاری از چهره‌های مطرح‌ کشور برای حضور در لیست صدای ملت به دست ما رسیده است و طبیعی است که انتخاب از میان آنان به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد.

عضو مؤسس این جبهه با بیان این که کیفیت در انتخاب اسامی مهم‌تر از تعداد نهایی فهرست انتخاباتی است، ‌تأکید کرد: اصراری مبنی بر اینکه فهرست اسامی صدای ملت به تعداد مشخصی برسد وجود ندارد.

رضاحسینی با اشاره به برخی جریان‌سازی‌های روزنامه دولت درباره نمایشی جلوه دادن طرح سئوال از رئیس جمهوری و شکل‌گیری جبهه واحد منتقد دولت در انتخابات نهمین دوره مجلس ‌افزود: این ارگان دولتی از ماه‌ها پیش برای برجسته‌ کردن حضور نامزدهای نمایندگی مجلس که حامی دولت هستند تلاش می‌کند و مدام به بهانه‌های مختلف سایر گروه‌های حاضر در انتخابات را تقبیح و تحقیر می‌کند.

وی ادامه داد: انتقاد به روزنامه‌ دولت از دو جهت قابل تأمل است یکی اینکه بدیهی است که محکوم کردن دیگران به هر امر ناروایی پیش از اثبات آن کاملا غیراخلاقی است و در فضای اخلاقی کشور اسلامی ما به هیچ عنوان پذیرفتتنی نیست و از جهت دیگر اینکه روزنامه دولت با هزینه بیت‌المال اداره می‌شود و صرف این هزینه برای تأمین منافع گروهی خاص، شرعا درست نیست.

این عضو جبهه صدای ملت با یادآوری اینکه هدف از تشکیل این جبهه مبارزه با قانون‌شکنی‌ها، ویژه‌خواری‌ها،‌ کجروی‌ها، حرمت شکنی‌ها، رانت‌خواری و رانت بازی‌ها و فراقانونی عمل کردن‌های برخی از دستگاه‌ها یا مسئولان است‌ گفت: نظام اسلامی،‌ کجروی مسئولان را در قاموس خود نمی‌پذیرد و از این رو براساس اصول قانونی مندرج در قانون اساسی امکان نظارت، ‌انتقاد و مؤاخذه مسئولان کجرو را با جزئیات کامل و به صورت مشروح تأمین کرده است.
کد خبر 159878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز