سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوع ترکیب رنگ و لباس‌ها و تاثیری که بر مخاطب دارد از مهمترین موضوعاتی است که کارگردانان و طراحان لباس باید به آن توجه کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایرج راد بازیگر و مدیر عامل خانه تئاتر گفت: لباس عنصر مهم و تاثیر گذار در هنرهای نمایشی است اما تاکنون بودجه کافی برای این موضوع مهم در نظر گرفته نشده است و رشته طراحی لباس در فیلم های ایرانی جایگاهی ندارد و حتی در برخی فیلم ها مشاهده می‌شود که لباس‌های کهنه و دست دوم برای پوشش بازیگران استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره مد ولباس فجر فرصتی است که می‌تواند اهمیت رشته طراحی لباس را نشان داده و برای رسیدن به المان‌های جهانی این صنعت گام بردارد، ضرورت توجه به این رشته را در اولویت قرار می‌دهد و در این راستا توجه کارگروه ساماندهی مد ولباس نیز در خور توجه و تقدیر است.

ایرج راد افزود: طراح لباس با ترکیب شاخص‌هایی بر اساس تفکر کارگردان، نوع انتخاب بازیگر و محتوای فیلم دست به انتخاب لباس می‌زند و این تخصص نقش بسیار مهمی در ایجاد زیبایی بصری و کمک به درک فضا و نقش بازیگران از سوی مخاطبان دارد، با وجود همه این مسائل به تخصص طراحی لباس مانند سایر عوامل تهیه فیلم ارج داده نمی‌شود.

این بازیگر کشور افزود: نوع ترکیب رنگ و لباس‌ها در کنار هم و تأثیری که بر مخاطب دارد از مهمترین موضوعاتی است که کارگردانان و طراحان لباس باید به آن توجه کنند.

مدیر عامل خانه تئاتر گفت: طراح لباس جایگاه ویژه‌ای در کنار عوامل تهیه فیلم دارد و با انتخاب لباس‌ها می‌تواند برای تکمیل و تاثیری که کارگردان قصد انتقال آن را دارد کمک کند، بنابراین بودجه این بخش باید با سایر بخش‌های ساخت فیلم برابر باشد تا به جایگاه واقعی خود برسد.

کد خبر 159692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز