همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از روز سه‌شنبه 18 بهمن به سبب وجود جریانات ناپایدار ضعیف در تراز میانی جو، بارش‌های پراکنده در دامنه‌های رشته کوه البرز پیش‌بینی می‌شود.

آب و هوا

همچنین تا چهارشنبه 19 بهمن روند افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: از بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و ابتدا مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق سواحل دریای خزر، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و از اواخر روز چهارشنبه شمال شرق را تحت تاثیر قرار داده است و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این نواحی خواهد شد.

وی تاکید کرد: به سبب وزش باد شدید در روز سه‌شنبه بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک در این روز و روز چهارشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست. این سامانه تا روز شنبه 22 بهمن در نوار شمالی و به صورت پراکنده در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس در روز سه‌شنبه آسمان تهران کمی ابری بتدریج ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 5 می‌رسد.

همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف و وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 7 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 159626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز