همشهری آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت هیچ‌ اثر مشخصی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست، ‌گفت: انتظار بر این بود که پس از گذشت یکسال از اجرای این قانون دولت به صورت مشخص و دقیق میزان درآمدها و هزینه‌های خود را در این بخش در لایحه بودجه مشخص کند.

شهریار طاهرپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی همشهری آنلاین‌ گفت: بودجه امسال با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد و پیشرفت خاصی هم نکرده است تنها در شکل و ظاهرش منظم‌تر جلوه می‌کند.

وی افزود: بودجه امسال در قیاس با سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان از اعتبار بخش‌های دولتی را کاسته و به 150 هزار میلیارد تومان رسانده‌است و افزون بر این در بخش عمران نیز همین مقدار مابه التفاوت وجود دارد و از 47 هزار میلیارد تومان در سال 90 به 37 هزار میلیارد تومان در سال 91 تغییر کرده است.

طاهرپور ادامه داد: از مجموع 47 هزار میلیارد تومان اعتبار بخش عمرانی امسال تنها 22 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و با گذشت 11 ماه از سالجاری،‌ بیش از نیمی از این اعتبار هنوز به پروژه‌های عمرانی کشور تزریق نشده است.

وی توضیح داد: در بودجه سال 91 انتظار بود که آثار اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نشان داده شود اما متأسفانه هیچ اطلاع خاصی در این زمینه در لایحه بودجه وجود ندارد.

این نماینده یادآور شد: دولت در بودجه 91 مشخص نکرده است که میزان درآمدهایش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها چقدر بوده و نحوه تخصیصی یارانه‌های نقدی به مردم و بسته‌های حمایتی به بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تولید چقدر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: با پذیرش اینکه قانون بودجه مهم‌ترین سند مدیریت مالی یک کشور در یک سال است باید گفت که دولت همیشه با تأخیر در تدوین این سند و مدیریت بخش‌های محتوایی آن مدیریت اقتصاد کشور را با چالش روبه‌رو می‌کند.
کد خبر 159598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز